بودجه ۴ و نیم میلیون یورویی اسپانیا برای تولید واکسن کرونا

 بودجه ۴ و نیم میلیون یورویی اسپانیا برای تولید واکسن کرونا
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 12:21

شیوع روزافزون بیماری کرونا در اسپانیا، دولت این کشور را بر آن داشته تا همزمان با اعمال تدابیر گسترده برای مهار این بیماری همه گیر، بودجه ای چهار و نیم میلیون یورویی به مرکز ملی بیوتکنولوژی برای تسریع در روند تولید واکسن اختصاص دهد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه ال پائیس، پدروسانچز نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده است که بودجه چهار و نیم میلیون یورویی در قالب بسته تدابیر ویژه دولت، مصوب شورای وزیران به مرکز ملی بیوتکنولوژی اختصاص خواهد یافت.

به گفته «ایسابل سولا» ویروس شناس، مرکز ملی بیوتکنولوژی اسپانیا در سال ۲۰۰۲ نیز توانست با به کارگیری ویروس ضعیف شده سارس و با استفاده از تکنیک های مهندسی ژنتیک، در زمینه تولید واکسن این بیماری به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

بنابر اطلاعات ال پائیس، علاوه بر تولید واکسن که افراد سالم را علیه کرونا ایمن می کند، فعالیت دیگر مرکز بیوتکنولوژی تولید آنتی بادی های موثر برای بیمارانی است که درگیر این ویروس هستند؛ تحقیقات علمی این مرکز از ماه گذشته تا کنون و با اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا با قدرت بیشتری ادامه دارد.

پدرو سانچز همچنین روز گذشته در نشستی خبری اعلام کرد که به منظور جبران پیامدهای ناشی از کرونا در کشور، ۲۰۰ هزار میلیون یورو به بخش اقتصادی اختصاص خواهد یافت؛ وی از طرح حمایتی اقتصادی دولت به عنوان بزرگترین شکل بسیج منابع در تاریخ اسپانیا نام برد.
نخست وزیر اسپانیا در ادامه با بیان اینکه دولت از هیچ تلاشی برای به حداقل رساندن پیامدهای بیماری همه گیر در کشور فروگذار نخواهد کرد، گفت که ۶۰۰ میلیون یورو از این بودجه، صرف تامین نیازهای اساسی خانواده های آسیب پذیر خواهد شد.

مهلت به بدهکاران بانکی

دولت اسپانیا همچنین برای آن دسته از بدهکاران بانکی که با گسترش کرونا بیشتر متضرر شده اند، مهلت قانونی بیشتر برای بازپرداخت اقساط وام در نظر گرفته است.
سانچز از تدابیر دولت در بخش اشتغال نیز به فراهم آوردن تسهیلاتی برای کار آفرینان اشاره کرد و اعلام کرد دولت از افرادی که با کاهش درآمد شدید دچار مشکل شده اند در حوزه خوداشتغالی حمایت خواهد کرد.

نخست وزیر اسپانیا از مردم خواست تا با عمل به توصیه های پیشگیرانه و قرنطینه خانگی، اقدامات دولت در مهار کرونا و تکمیل طرح اقتصادی را همراهی کنند.

همزمان با اجرای طرح های اقتصادی دولت، وزارت دفاع اسپانیا نیز از افزایش نظامیان به دو هزار و ۶۰۰ نفر و استقرار این نیروها در ۴۸ شهر این کشور به منظور کنتل دقیق تر تردد شهروندان خبر داد؛ این وزارتخانه از زمان آغاز استقرار نظامیان در شهرها هشدار داد که در صورت عدم رعایت این محدودیت ها، جریمه هایی از ۱۰۰ تا ۶۰ هزار یورو و حتی مجازات زندان از سه ماه تا یک سال بسته به شدت جرم به همراه خواهد داشت.

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین شامگاه سه شنبه از دریافت یک محموله شامل 500 هزار عدد ماسک بهداشتی از شانگهای چین در فرودگاه ساراگوسا خبر داد و اعلام کرد که تا ساعات آینده این ماسک ها در سراسر کشور به ویژه مادرید پخش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در اروپا بیش از ۲هزار نفر تاکنون قربانی کرونا شده‌اند. تا به این لحظه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه به ترتیب با ۳۱هزار و ۵۰۶، ۱۱هزار و ۸۲۶، ۹ هزار و ۳۶۷و ۷ هزار و ۷۳۰ نفر مبتلا به کرونا بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در حوزه اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

در این کشورها تاکنون به ترتیب ۲ هزار و ۵۰۳، ۵۳۳، ۲۶ و ۱۷۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها