مبتلایان به کرونا در لبنان به ۱۳۳ نفر رسید

مبتلایان به کرونا در لبنان به ۱۳۳ نفر رسید
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 15:49

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۱۳ تن دیگر از افراد، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور به ۱۳۳ نفر افزایش یافت.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش شبکه خبری المنار ، پیشتر آمار مبتلایان به کرونا در لبنان ۱۳۰ بود.

نتایج یک تحقیق دانشگاه ملی لبنان می گوید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور اواسط آوریل (اواخر فروردین) ‌ ممکن است به هزار و ۱۶ و در اول ماه مارس (یازدهم اردیبهشت) ‌به کمتر از دو هزار نفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری " لبنان ۲۴ " به نقل از دانشگاه ملی لبنان، ‌این پیش بینی بر اساس مدل های ریاضی و مطالعه وضعیت کشورهای مختلف از نظر ابتلاء به این بیماری انجام شده و احتمال دارد تعداد مبتلایان به این بیماری در لبنان که اکنون ۱۳۳ نفر است تا ۱۰ روز آینده به ۴۵۵ نفر افزایش یاید.

در همین پیوند دانشگاه آمریکایی بیروت هم با انتشار گزارشی اعلام کرد که اقدامات لبنان در زمینه جلوگیری از گسترش بیماری کرونا نسبت به کشورهایی نظیر هلند، ‌بحرین، ‌نروژ، ‌سوئیس، ‌اتریش و برخی دیگر از کشورها بهتر بوده است.

این گزارش می افزاید با این حال اجرای مقررات بهداشتی از سوی سازمان ها و نهادهای متولی مبارزه با کرونا و همچنین رعایت قرنطینه و خود مراقبتی از سوی مردم نقش حیاتی در مبارزه ملی با این ویروس خواهد داشت.

دکتر حسن دیاب وزیر بهداشت لبنان هم گفته در این کشور از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی، دو هزار و ۶۰۰ تخت برای مراقبت های ویژه و ۶۰۰ تخت برای مراقبت از بیماران تنفسی اختصاص دارد.
وی افزود که کار بسیج عمومی برای کاهش ترددها و تجمع ها در تمام مناطق لبنان با قوت ادامه دارد و همه مردم و صاحبان مشاغل در این زمینه همکاری خوبی را با دولت، ‌ نیروهای مسلح، ‌ ماموران شهرداری و کارکنان شبکه های بهداشت و درمان داشته اند.
به گفته وی، شهر بیروت پایتخت که همه روزه از جنب و جوش زیادی برخوردار است، با اجرای تدابیر قرنطینه خالی از حرکت شده و به جز خودروهای سوخت و حمل مواد غذایی و فاسد شدنی حرکت دیگری در سطح شهر مشاهده نمی شود.

وزیر بهداشت لبنان ادامه داد، فروشگاه ها به جز عرضه کنندگان مواد غذایی، ‌ بهداشتی و داروخانه ها تعطیل هستند و تنها خودروهای خاص ضد عفونی کردن محوطه های عمومی مشغول کارند.

در همین حال قرار شده تا پروازها به فرودگاه بین المللی "رفیق حریری" تنها فرودگاه رسمی این کشور از بامداد پنجشنبه پیش رو به روی همه هواپیماهای تجاری و خصوصی به استثنای هواپیماهای سازمان ملل و دیگر سازمان های وابسته به آن از جمله "یونیفیل" (نیروهای کلاه آبی مستقر در منطقه حایل بین مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی) و همچنین سازمان بهداشت جهانی و نیروهای شرکتی که قرار است کار استخراج نفت در منطقه دریایی لبنان در دریای مدیترانه را انجام دهند، بسته شود.
وزیر بهداشت لبنان گفته گرچه دولت برنامه ای جامع برای کنترل شیوع بیماری کرونا در این کشور در دست اجرا دارد، اما بدون همکاری مردم و عمل به توصیه های وزارت بهداشت و درمان برای ماندن در قرنطینه و انجام کارهای بهداشتی و ویروس زدایی در محل زندگی و کار، این طرح موفق نخواهد بود و در صورت بروز چنین وضعیتی کشور به سمت یک بحران جدی پیش خواهد رفت.

تمام دانشگاه ها و مدارس لبنان تعطیل شده اند، اما هنوز بر سر این که بانک ها چه وضعیتی (ادامه کار و یا تعطیلی و یا وضعیتی بینابین) داشته باشند، مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا در ادامه این گزارش آمده است: فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری، ‌تمام بنادر و گذرگاه های زمینی لبنان از پنجشنبه آینده تا ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) بسته خواهد بود و مرز زمینی " مصنع " با سوریه نیز یکطرفه برای خروج اتباع سوریه فعالیت خواهد کرد. یکی از نگرانی های دولت لبنان نیز درباره کرونا وجود نزدیک به سه میلیون آواره فلسطینی و سوری با شرایط خاص خود در مناطق مختلف این کشور به خصوص در اردوگاه ها است.

دولت لبنان همچنین عوارض گمرکی تمامی مواد و تجهیزات ضروری پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا را لغو کرده و تدابیری برای استفاده از دیگر بیمارستان ها به جز بیمارستان دولتی رفیق حریری در جنوب بیروت که تنها مرکز درمانی پذیرش و درمان بیماران کرونایی محسوب می شود، اندیشیده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها