درگیری نیروهای امنیتی هادی و افراد مسلح وابسته به امارات

درگیری نیروهای امنیتی هادی و افراد مسلح وابسته به امارات
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 16:28

منابع یمنی از وقوع درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی تحت حمایت امارات در بندر سقطری خبر دادند.

العالم- یمن

برخی منابع محلی یمن گزارش دادند که افراد مسلح تحت حمایت امارات بامداد امروز چهارشنبه با نیروهای امنیتی در بندر سقطری درگیر شدند.

نیروهای امنیتی بندر سقطری در آب‌های جنوبی یمن، وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی،‌ دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، هستند.

به گفته این منابع، افراد مسلح بامداد امروز با چند خودرو به بندر سقطری ورود کرده و در تلاش بودند تا سلاح‌ها و تجهیزاتی که با کشتی اماراتی «اد استر» وارد بندر شده است، تخلیه کنند.

طبق گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، در پی ورود نیروهای امنیتی تحت فرماندهی سرهنگ «فائز الشطهی» رئیس پلیس منطقه جنوب به بندر درگیری بین دو طرف به وقوع پیوست و دو تن از افراد مسلح دستگیر شده و بقیه فرار کردند.

این اولین درگیری نیروهای نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن نیست. از تابستان سال گذشته درگیری دو طرف بارها به زد و خورد و جنگ نظامی کشیده شده است.

طبق این گزارش، عناصر شورای انتقالی جنوبی ساعت ۱۱ و نیم سه‌شنبه(دیشب) وارد بندر شده و در تلاش برای قاچاق سلاح و تجهیزات بودند.

روز دوشنبه یک مسئول محلی یمن گفت که در داخل کشتی اماراتی «اد استرا» متعلق به موسسه خیریه خلیفه بن زاید، یک کانتینر حاوی یک خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را کشف و ضبط کرده‌اند.

ریاض تلاش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تاکنون موفق نبوده است. «توافق ریاض»، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و پایان دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر ( مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها