رسوایی آمریکا در تاجی عراق انتقام از ایران

رسوایی آمریکا در تاجی عراق انتقام از ایران
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 20:36

درحالی که چند روز پیش پایگاه تاجی آمریکا در عراق مورد اصابت قرار گرفت و حداقل دو کشته آمریکایی و چندین مجروح بدحال سر دست ترامپ گذاشت و در شرایطی که بعد از آن نیز این حملات به تاجی تکرار شد و این بار 33 موشک کاتیوشا مجددا به تاجی اصابت کرد، وزارت خارجه آمریکا ۹ شرکت و ۳ فرد دیگر را به دلیل آنچه مشارکت در تقویت رفتارهای ستیزه‌جویانه ایران تحت تحریم قرار داد.

العالم - کشکول

پامپئو در این خصوص ادعا کرده است: اقدامات این افراد و نهادها درآمدهایی را در اختیار حکومت ایران قرار می‌دهند که ممکن است از آن برای تأمین مالی تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده مانند حملات راکتی اخیر علیه نیروهای ائتلاف در پایگاه التاجی در عراق استفاده کنند.

اگرچه از سویی هیچ گروهی ازگروه های همسوی با ایران در عراق مسئولیت حملات به تاجی را عهده دار نشده است و در شرایطی که بحران کرونا این روزها به کابوس ترامپ تبدیل شده است بنظر میرسد این حرکت مقامات امریکایی با چند هدف اساسی صورت گرفته است اول گریز از این واقعیت که همه مردم اجنبی ستیز عراق بشکلی بالقوه می توانند عامل شلیک موشک به تاجی باشند. دیگر آنکه آمریکا در مقابل پیام این حملات و در سایه عجز از شناسایی عاملین آن چاره ای جز فرافکنی ندارد و بالاخره آنکه بزعم ترامپ و مقامات آمریکایی تمرکز بر مقولاتی چون تحریم مجدد ایران می تواند تا حدی به انحراف افکار عمومی آمریکا از مدیریت آسیب پذیر حکومت در مواجهه با کورونا بیانجامد. این روزها بنظر می رسد بحران کرونا هم‌طراز با ارسال تابوت سربازان اشغالگر به آمریکا تهدیداتی قابل توجه را متوجه اقبال ترامپ دردوره دوم انتخابات ریاست جمهوری کرده باشد.

پربیننده ترین خبرها