نظرکده؛

اهمیت دستاورد بزرگ ارتش یمن در آزادسازی استان الجوف چیست؟

اهمیت دستاورد بزرگ ارتش یمن در آزادسازی استان الجوف چیست؟
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 15:35

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که دستاورد اخیر ارتش و نیروهای مردمی یمن در آزادسازی الجوف دارای ابعاد گسترده ای است، بویژه آنکه این عملیات پیچیدگی های زیادی در عرصه ترکیب و جغرافیا داشته و یکی از مهمترین جبهه های نظامی ائتلاف ضد یمن در نزدیکی صنعا و ارتباط آن با عربستان به شمار می آید.

العالم-نظرکده

به گفته کارشناسان، یکی از ابعاد دستاورد اخیر ارتش و نیروهای مردمی یمن در آزادسازی الجوف، شکست کامل حزب اصلاح (اخوان المسلمین یمن) در این منطقه است که یکی از پایه های اصلی از آنچه که از آن با عنوان "مشروعیت" نامیده می شود، در الجوف است.

ناظران معتقدند که از خلال این موفقیت بزرگ در آزادسازی الجوف، گام بعدی ارتش و نیروهای مردمی آزادسازی مأرب خواهد بود که اجرایی شدن آن در انتظار تصمیمات سیاسی در این خصوص است.

چنانکه این امکان برای ارتش و نیروهای مردمی یمن به وجود آمده است که از طریق سیطره بر خط جغرافیایی ممتد از استان صعده تا انتهای استان الجوف، هرگونه عملیات نظامی را انجام دهند.

آزادسازی استان های الجوف و مأرب همچنین مسیر آزادسازی استانهای شرقی را برای ارتش و نیروهای مردمی یمن هموار می کند، و معادلات آمریکا و دیگر کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن را که حساب ویژه ای بر روی استانهای شرقی یمن باز کرده اند را بر هم می زند.

نظر شما چیست؟

پیروزی ارتش و نیروهای مردمی یمن در آزادسازی استان الجوف چه اهمیتی دارد؟
آیا این دستاورد یک ضربه کوبنده علیه ائتلاف ضد یمن و مزدورانش در داخل یمن محسوب می شود؟
درگیری های آتی ائتلاف ضد یمن و ارتش و نیروهای مردمی این کشور را با توجه به این نکته که مسیر ورود به صنعا به روی این ائتلاف بسته خواهد شد را چگونه ارزیابی می کنید؟

پربیننده ترین خبرها