سازمان ملل: کرونا دشمن مشترک ماست

سازمان ملل: کرونا دشمن مشترک ماست
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 22:26

دبیرکل سازمان ملل متحد ویروس کرونا را دشمن مشترک همه انسان‌ها دانست و گفت که کشورهای ثروتمند و غنی باید کمک حال کشورهای فقیر باشند.

العالم - آمریکا

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه (۲۹ اسفند) گفت که دنیا با بحران بهداشتی همه‌گیری مواجه شده است که در طول تاریخ این سازمان سابقه نداشته است.

او گفت که «ما باید به این مسئله واقف باشیم که کشورهای ضعیف‌تر و فقیرتر دنیا از کرونا بیشترین ضرر را خواهند دید».

گوترش با بیان اینکه دنیا با دشمن مشترکی روبرو است، از همه کشورها خواست برای مقابله با این ویروس هماهنگ شوند و همبستگی داشته باشند.

او گفت: «کرونا بحران انسانی بوده و به همبستگی و اتخاذ اقدامات سیاسی هماهنگ و قاطعانه از سوی اقتصادهای پیشرو جهان نیاز دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که ثابت شده است که می‌توان کرونا را کنترل کرد و اگر این ویروس در مناطق ضعیف‌تر جهان منتشر شود، میلیون‌ها انسان را خواهد کشد.

او همچنین خواستار تضمین نقدینگی نظام مالی جهانی شد و از بانک‌ها خواست از این نقدینگی حمایت کنند. گوترش ادامه داد: «برخلاف بحران مالی سال ۲۰۰۸، صرفاً تزریق سرمایه در بخش مالی نمی‌تواند راه حل مقابله با کرونا باشد».

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که دولت‌ها باید حمایت‌های قوی‌تری از تلاش‌های چندجانبه به رهبری سازمان جهانی بهداشت در راستای مقابله با کرونا داشته باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها