ارتش سوریه حمله افراد مسلح به محور کوه الزاویه را دفع کرد+ فیلم

ارتش سوریه حمله افراد مسلح به محور کوه الزاویه را دفع کرد+ فیلم
جمعه 1 فروردين 1399 - 19:06

گروه‌های مسلح تروریستی تلاش می‌کنند اجرای توافق روسیه و ترکیه را در منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب سوریه ناکام بگذارند و از این رو اقدام به حمله به محور کوه الزاویه کردند، مسئله‌ای که واکنش مستقیم ارتش سوریه را به دنبال داشت.

العالم- سوریه

به گزارش العالم؛ منطقه کاهش تنش و درگیری در حومه ادلب با تحولات متعددی روبرو است، به گونه‌ای که ۱۰ روز پس از آغاز آتش بس، گروه‌های مسلح به ارتش سوریه در محور فطیره - حزارین در کوه الزاویه حمله کردند. این اقدام تروریستها، واکنش ارتش سوریه را در پی داشت و این حمله را ناکام گذاشت.

صص
تهاجمات و تجاوز‌های گروه‌های مسلح در چارچوب اقدامات تحریک برانگیزی است که برای ناکام گذاشتن توافق روسیه و ترکیه به آن دست می‌زنند.

ماهر موقع، عضو مجلس نمایندگان سوریه در این باره به العالم گفت: «شکی نیست که مناطق کاهش تنش و درگیری در حال حاضر با مشکلاتی روبرو است، به گونه‌ای که ضامن ترکیه‌ای قادر نیست این گروه‌های تروریستی را کنترل کند و این در روز‌های گذشته کاملا روشن شده است، به شکلی که این گروه‌ها اقدام به مخالفت با اجرای توافقات صورت گرفته بین روسیه و ترکیه کردند. امروز شاهد تحولی قابل توجه هستیم، به گونه‌ای که گروهی وابسته به این تروریست‌ها به نام «حراس الدین»، نظامیان ترکیه‌ای و کاروان‌های نظامی ترکیه را هدف قرار می‌دهند».
گروه‌های مسلح و فرماندهانشان که مخالف توافق روسی ـ ترکیه‌ای هستند، پس از آن که آزادراه بین المللی را بستند و به نیرو‌های ترکیه‌ای در محمبل یورش بردند، به هدفی برای مزدوران ترکیه در ادلب و حومه آن تبدیل شدند. مزدوران ترکیه دست به عملیات ترور زدند و علاء ابومحمد، فرمانده تروریست‌های احرار الشام، اولین کسی بود که در این عملیات کشته شد.
مهند الحاج علی، عضو مجلس سوریه گفت: «شاهد آن بودیم که ترکیه مجبور به اجرای توافق امضا شده با پوتین رئیس جمهور روسیه شد، اما این نیاز ترکیه با اراده گروه‌های تروریستی مسلح موجود در ادلب روبرو شد. از این رو ترکیه اکنون به سبک و روشی دیگر روی آورده است، به گونه‌ای که دست به ترور فرماندهان گروه‌های مسلحی می‌زند که از اجرای توافق سر باز می‌زنند».
ناظران بر این باورند که ترکیه تمام تلاش خود را برای اجرای توافق به امضا رسیده با مسکو خواهد کرد، حتی اگر مجبور به از بین بردن گروه‌های مسلح مخالف خود به طور کامل شود، وگرنه ارتش سوریه با توان مشخص خود، مبارزه با تروریسم را با هدف آزاد کردن آزادراه بین المللی ام-۴ از سر خواهد گرفت.
در صف گروه‌های مسلح در ادلب و حومه آن، بین طرفداران توافق ترکیه و روسیه و مخالفان آن، دودستگی ایجاد شده است و از طرف دیگر ترکیه تلاش می‌کند به هر شکل ممکن، آن را اجرا کند تا خود را در وضعیت نامطلوبی در برابر روسیه قرار ندهد.

پوتین و اسد روند اجرای توافق روسیه و ترکیه را بررسی کردند
رئیس جمهور روسیه در تماس با همتای سوری خود، روند اجرای توافق روسی ترکیه‌ای را بررسی کرد.
به گزارش صفحه رسمی ریاست جمهوری سوریه در فضای مجازی، ولادیمیر پوتین در گفتگوی تلفنی با بشار اسد، درباره تحولات و اوضاع سوریه گفتگو کرد.
در این گفتگو، درباره روند اجرای توافقات صورت گرفته بین روسیه و ترکیه در ۵ مارس برای برقراری ثبات در منطقه ادلب، ادامه نقض این توافق توسط گروه‌های تروریستی و همچنین فرایند سیاسی در سوریه صحبت شد.
پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد سوریه بتواند از سختی‌هایی که با آن روبرو است عبور کند و ثبات و امنیت خود را در اسرع وقت باز یابد.

پربیننده ترین خبرها