دولت نجات ملی یمن: آمریکا دنبال به زانو درآوردن یمن با کروناست

دولت نجات ملی یمن: آمریکا دنبال به زانو درآوردن یمن با کروناست
جمعه 1 فروردين 1399 - 21:26

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن درباره تلاش‌های سعودی، اماراتی و آمریکایی برای انتقال ویروس کرونا به یمن هشدار داد.

العالم - یمن

«ضیف الشامی»، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) گفت که ایالات متحده آمریکا به دنبال استفاده از ویروس کرونا برای به زانو درآوردن دشمنان خود است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، شامی جمعه شب (یک اسفند) گفت: «آمریکایی‌ها خلی تلاش می‌کنند کرونا را به کشورهایی که دشمن آن‌ها هستند، منتقل کنند؛ کشورهایی مانند یمن و سوریه که آن‌ها با سلاح نتوانستند این دو کشور را به زانو درآورند».

سخنگوی رسمی دولت نجات ملی یمن در مورد ائتلاف سعودی اماراتی نیز گفت: «تلاش‌هایی که رژیم‌های سعودی و اماراتی برای انتقال کرونا به داخل یمن، اجرای مو به موی خواسته‌های آمریکاست».

شامی گفت که باید با کرونا در یمن با همان روحیه مقابله با دشمن متجاوز سعودی و اماراتی مقابله شود.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد دیروز پنجشنبه گفت که کرونا در کشورهای فقیر و ضعیف از نظر بهداشتی می‌تواند میلیون‌ها قربانی بگیرد. او با بیان اینکه کرونا دشمن مشترک بشریت است، از کشورهای غنی و قوی خواست به کشورهای فقیر و ضعیف کمک کنند.

یمن از ابتدای سال ۱۳۹۴ هدف حملات ائتلاف سعودی و اماراتی قرار گرفته و محاصره این کشور از سوی این ائتلاف طی این مدت، باعث شیوع وبا و قحطی شده است. این مسئله باعث شده صدها هزار نفر از زن و کودک یمن کشته شوند و یا بمیرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها