گلدمن ساکس: کرونا تولید ناخالص داخلی آمریکا را ۲۴ درصد کاهش می‌ دهد/ پیش بینی افزایش میزان بیکاری در آمریکا به ۹ درصد

گلدمن ساکس: کرونا تولید ناخالص داخلی آمریکا را ۲۴ درصد کاهش می‌ دهد/ پیش بینی افزایش میزان بیکاری در آمریکا به ۹ درصد
شنبه 2 فروردين 1399 - 07:17

بانک سرمایه‌گذاری «گلدمن ساکس» پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران ناشی از کرونا، ۲۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه سی.ان.بی.سی، اقتصاددانان گلدمن ساکس در گزارشی که روز جمعه به وقت محلی منتشر شد، پیش‌بینی کردند که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد و در سه ماهه دوم ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.
آنان همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم ۱۲ درصد و در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
اقتصاددانان گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی کردند که میزان بیکاری در آمریکا به ۹ درصد افزایش پیدا کند.
در این گزارش آمده است: تدابیری که در روزهای اخیر برای فاصله گرفتن افراد از یکدیگر اتخاذ شده، زندگی عادی مردم در بخش‌های زیادی از آمریکا را به تعطیلی کشانده است.
این اقتصاددان‌ها اعلام کردند: گزارش‌های خبری حاکی از بیکاری موقت نیروی کار، کاهش خرید و تعطیلی بسیاری از مدارس، فروشگاه‌ها، ادارات، کارخانه‌های تولیدی و امور عمرانی است. این عوامل باعث کاهش شدید تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول و دوم می‌شود.
به گزارش ایرنا، با شدت گرفتن انتشار ویروس کرونا در آمریکا مدارس، اماکن عمومی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی در سراسر آمریکا تعطیل شده‌اند.
در همین حال، کالیفرنیا به ۴۰ میلیون ساکن این ایالت دستور داده است تا در خانه‌هایشان بمانند.
ایالت نیویورک نیز کارکنان همه بخش‌ها، غیر از بخش‌های حیاتی، موظف کرده است تا در خانه بمانند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواسته است تا از حضور در رستوران‌ها و کافه‌ها خودداری کنند.
برخی ایالت‌ها نیز به کسب‌وکارها و شرکت‌ها دستور داده‌اند تا فعالیت‌شان را تعطیل کنند که این مساله منجر به بیکاری موقت میلیون‌ها نفر شده است.

پربیننده ترین خبرها