وقتی ترامپ علم پزشکی را هم دست‌مایه لودگی‌های خود قرار می‌دهد!

وقتی ترامپ علم پزشکی را هم دست‌مایه لودگی‌های خود قرار می‌دهد!
شنبه 2 فروردين 1399 - 12:02

دونالد ترامپ و دکتر آنتونی فوسی، متخصص ارشد دولت آمریکا در حوزه بیماری‌های واگیردار درباره استفاده از داروی مالاریا برای مقابله با ویروس کرونا با یکدیگر منازعه کردند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، مردم آمریکا از صفحه تلویزیون خود شاهد صحنه عجیبی بودند؛ آن هم زمانی که دونالد ترامپ و آنتونی فوسی، کارشناس ارشد دولت در حوزه بیماری‌های واگیردار، پاسخ‌هایی متناقض را درباره کارایی یک دارو به منظور مقابله با ویروس کرونا عرضه کردند. اما در این میان دکتر فوسی بر مبنای اصول علمی صحبت می‌کند و اظهارات ترامپ -- طبق معمول -- بر مبنای احساساتی آنی استوار است.

خبرنگاران ابتدا از دکتر فوسی درباره کارایی یک داروی مالاریا موسوم به "hydroxychloroquine" سؤال کردند. روز پنجشنبه و زمانی که دکتر فوسی در جلسه پرسش و پاسخ حضور نداشت، ترامپ به این دارو اشاره کرده و توجه خبرنگاران را به کاربرد آن در درمان بیماری کووید-۱۹ جلب کرده بود.

اما دکتر فوسی بلافاصله در پاسخ به خبرنگاران گفت: «نه. پاسخ منفی است. اطلاعاتی که به آن اشاره می‌کنید، غیر علمی است و در محیطی کنترل‌شده و پزشکی آزمایش نشده است پس نمی‌توانید درباره آن اظهار نظری قطعی داشته باشید. در حال حاضر هیچ دارویی منحصراً برای درمان کووید-۱۹ تأیید نشده است.»

اما وقتی نوبت به دونالد ترامپ رسید، بر مواضع عجیب خود پافشاری کرد. او گفت با این برداشت که هیچ دارویی جادویی برای درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا وجود ندارد، مخالف است. او افزود: «شاید آری و شاید نه. ممکن است (چنین دارویی) باشد و ممکن است نباشد. باید ببینیم. گمان کنم من حامی آن (داروی مالاریا) باشم، و ما می‌فهمیم آنچه دکتر گفت، ۱۰۰ درصد درست است. ... این دارویی قوی است پس باید دید چه می‌شود.»

اظهارات ترامپ درباره تأثیر hydroxychloroquine بر ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که بیشتر دانشمندان چنین ارتباطی را تأیید نمی‌کنند و آن را محتاج آزمایش‌هایی بیشتر می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها