ایران بر کرونا و ترامپ پیروز خواهد شد

ایران بر کرونا و ترامپ پیروز خواهد شد
شنبه 2 فروردين 1399 - 13:29

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنرانی خود خطاب به ملت ایران به مناسبت عید نوروز و فرا رسیدن سال نوی ایرانی، نه تنها سطح چالش ایرانی‌ها را در مواجهه با محاصره ترامپ و بیماری کرونا بلکه در شکست این دو تا را نیز بالا بردند.

العالم- ایران

در شرایطی، که دولت تروریستی و نژادپرست "دونالد ترامپ" به تشدید محاصره ناعادلانه ملت ایران، که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، فخرفروشی می‌کند، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال نو را "جهش تولید" نام‌گذاری کردند و این شعار با تکیه به توانمندی‌های انسانی و مادیِ ملت ایران محقق می‌شود و تأکیدی بر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و حتی پیروزی‌ها است.

شعار سال جدید شعار سال گذشته، که "رونق تولید" بود را تکمیل می‌کند که طی آن سال، ملت ایران به پیروزی‌های بزرگ اقتصادی در سایه توقف نسبی صادرات نفت دست یافتند. ترامپ خیال می‌کند که با تحریم نفت ایران، اقتصاد ایران فلج خواهد شد و ایرانی‌ها تن به تسلیم در برابر دیکته‌های آمریکا می‌دهند ولی آنچه اتفاق افتاد کاملا بر عکس بود؛ زیرا ایرانی‌ها اقتصاد خود را از وابستگی به نفت خارج کرده‌اند.

ترامپ می‌خواست با محاصره بی‌سابقه ایران، این کشور را فلج کند ولی ایران در سال گذشته با افتتاح نمایشگاه "تولیدات داخلی"، که در آن حدود 500 شرکت و موسسه علمی 9 هزار کالای تولیدی خود در بخش تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی را به نمایش گذاشتند، به این تحریم‌های ترامپ پاسخ داد.

بیشتر تجهیزات آزمایشگاهی، که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، پیش از آن از خارج و از شرکت‌های معروف بین‌المللی وارد می‌شدند و این دستاورد، گوشه‌ای کوچک از اعتماد به نفس ایرانی‌ها را به نمایش گذاشت.

ترامپ که با محروم کردن هواپیماهای ایران از دریافت قطعات یدکی و تعمیرات رویای منزوی کردن این کشور را در سر می‌پروراند، سال گذشته قوی‌ترین سیلی را از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران دریافت کرد؛ چرا که این سازمان به 16 شرکت ملی ایران مجوز طراحی و تولید لوازم و قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری را صادر کرد.

به رغم هجمه‌های شدید رسانه‌ای و جنگ روانی، که آمریکا و نوچه‌های آن علیه ایران به راه انداخته‌اند و تلاش می‌کنند آسمان ایران را ناامن نشان بدهند ولی سال گذشته ایران شاهد پرواز حدود 900 هواپیمای خارجی در روز بود. این موضوع، تاییدی بر کذب بودن ادعاهای آمریکا و نوچه‌هایش است و تایید می‌کند شرکت‌های هواپیمایی خارجی به قابلیت‌ها و امنیت بخش ناوبری هوایی در ایران اعتماد دارند.

پاسخ ایران به قلدربازی آمریکا در سال گذشته فقط به افتتاح پروژه‌های بزرگ اقتصادی، مانند احداث بزرگراه‌ها و راه‌آهن محدود نبود بلکه ایران با قاطعیت و شجاعتی توصیف‌ناپذیر به تجاوز آمریکایی پاسخ داد و با شلیک یک فروند موشک بومی، پهپاد غول‌پیکر "گلوبال هاوک" آمریکا را ساقط کرد و همچنین در واکنش به جنایت آمریکایی‌ها در به ترور رساندن "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" در بغداد، با شلیک ده‌ها موشک پایگاه "عین الاسد" را هدف قرار داد.

زمانی‌که رهبر معظم انقلاب سال نو را سال پیروزی‌های بزرگ می‌نامد، به دلیل دستارودهای بزرگی است که ایران آنها را طی دو سال گذشته، که ملت ایران تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های دولت ترامپ حتی در بخش دارو و غذا قرار داشته‌اند، محقق کرده.

علاوه بر تحریم، همچنان ایران با ویروس کرونا مواجه شده است. دولت تندرو و نژادپرست ترامپ نیز تلاش کرده در چنین وضعیتی تحریم‌ها علیه ایرانی‌ها را تشدید کند و مانع از ارسال دارو به آنها شوند؛ محاصره و تحریمی که "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران آن را بی‌سابقه و خصمانه علیه بشریت و زندگی انسان‌ها توصیف می‌کند. ولی باید به ترامپ و نوچه‌هایش متذکر شد که چنین سیاستی فقط باعث شرمسازی دائمی آنها خواهد شد و ایران هرگز تسلیم نمی‌شود.

ملت ایران بیماری کرونا را شکست خواهد داد همان‌گونه که با وحدت و همبستگی و بسیج قوای داخلی، محاصره ترامپ را شکست داده است.


سعید محمد/ العالم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها