ثبت نخستین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در امارات

ثبت نخستین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در امارات
شنبه 2 فروردين 1399 - 12:53

وزارت بهداشت امارات متحده عربی از ثبت نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

العالم ـ آسیا

به گزارش اسکای نیوز، در بیانیه وزارت بهداشت امارات متحده عربی آمده است: دو نفر که بیماری زمینه ای داشتند به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

وزارت بهداشت امارات افزوده است: یکی از جان باختگان ۷۸ ساله و از اتباع یکی از کشورهای عربی است که از اروپا به این کشور آمده و دارای مشکل قلبی بود.

بر اساس این گزارش، مورد دیگر نیز تبعه ۵۸ ساله آسیایی مقیم امارات بوده که به بیماری نارسایی کلیوی و قلبی ابتلا داشته و بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

پیش تر وزارت بهداشت امارات متحده عربی اعلام کرده بود که ۱۴۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.

همچنین امارات متحده عربی محدودیت‌های گسترده‌ای را با هدف مهار شیوع کرونا وضع کرده از جمله بازگشت افراد مقیم امارات را که اکنون در خارج از این کشور بسر می‌برند، برای حداقل دو هفته ممنوع و صدور مجوزهای جدید کار و صدور روادید هنگام ورود را تعلیق کرده است.

به گزارش ایرنا، امارات متحده عربی یکی از قطب های مهم حمل و نقل و تجارت در منطقه، سفر شهروندان خود به خارج از کشور را ممنوع کرده است و هر شخصی که به امارات می گردند باید به مدت دوهفته در قرنطینه قرار گیرد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافته، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده و اکنون بیش از ۱۴۰ کشور را درگیر کرده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها