بازدید سفیر ایران در عراق از گذرگاه‌های مرزی استان ایلام

بازدید سفیر ایران در عراق از گذرگاه‌های مرزی استان ایلام
شنبه 2 فروردين 1399 - 21:54

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از گذرگاه مرزی زرباطیه عراق و مهران در استان ایلام و ملاقات با مسوولان این دو گذرگاه راه‌های تسهیل ورود و خروج کالا و مسافر و گسترش فعالیت این گذرگاه‌ها را پس از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار داد.

العالم - ایران/سیاسی

مسجدی در این بازدید که سردار مرادیان وابسته نظامی سفارت وی را همراهی می‌کرد ضمن تشکر از کوشش و فعالیت مسوولان گذرگاه‌های مرزی گفت که مرزهای دو کشور به مرزهای دوستی، همکاری و توسعه روابط اقتصادی تبدیل شده است.

سفیر ایران در عراق همچنین در دیدار با «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام راه‌های گسترش روابط این استان با استان‌های مرزی واسط و دیاله عراق را مورد بررسی قرار داد. استاندار ایلام در این دیدار بر ضرورت راه اندازی بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی پس از بازگشت اوضاع به شرایط عادی تاکید کرد.
سفیر ایران در عراق نیز در ادامه گفت که همکاران ذیربط در سفارت مامور شده‌اند پیگیر رفع مشکلات گذرگاه مرزی چیلات (در شهرستان دهلران) با طرف عراقی باشند.

استاندار ایلام هم در ادامه گفت که البته مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

سلیمانی دشتکی در پایان بر بسته ماندن مرز مهران به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید کرد.

سفیر ایران در عراق نیز در این نشست اظهار کرد که در زمینه همکاری‌های مرزی، مبادله‌های تجاری و ترددها هرگونه اقدام و پیگیری که لازم باشد با دولت عراق انجام خواهد شد.

مسجدی در این دیدار با اشاره به موضوع ویروس کرونا تاکید کرد: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق بسته شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها