دولت انگلیس خطاب به مردم: برای جلوگیری از ویروس کرونا در خانه بمانید

دولت انگلیس خطاب به مردم: برای جلوگیری از ویروس کرونا در خانه بمانید
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 13:04

دولت بریتانیا از ۱.۵ میلیون شهروند آسیب پذیر در برابر بیماری‌ها خواسته است تا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، دولت بریتانیا روز شنبه از 1.5 میلیون شهروند خود خواسته است تا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از خارج شدن از منزل خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، سرویس ملی بهداشت و سلامت انگلیس 1.5 میلیون نفر از شهروندان این کشور را "در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری جدی ناشی از تماس با ویروس کرونا" تشخیص داده است.

گرچه دولت انگلیس تدابیر مربوط به مقابله با ویروس کرونا را افزایش داده است ولی هنوز تدابیر اتخاذ شده در این کشور به مراتب کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.

پزشکان به افرادی که در معرض خطر جدی قرار دارند، توصیه کرده‌اند که به مدت 12 هفته در خانه باقی بمانند.

شیوع ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ حداقل 233 نفر در انگلیس شده است. مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس شنبه هفته گذشته اعلام کرد که افراد بالای 70 سال می‌توانند با قرنطینه خانگی به مدت 4 ماه خود را در برابر این ویروس محافظت کنند.

دولت انگلیس روز شنبه اعلام کرده است که قصد دارد نیروهای مسلح و نظامی را مستقر کند تا از تلاش‌های مربوط به عرضه مواد غذایی ضروری و داروهای مورد نیاز بیماران در سریع ترین زمان ممکن حمایت نماید.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها