دبیرکل اتحادیه عرب توقف فوری درگیری‌ها در جهان عرب را خواستار شد

دبیرکل اتحادیه عرب توقف فوری درگیری‌ها در جهان عرب را خواستار شد
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 20:33

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس این اتحادیه، توقف فوری درگیری‌ها در کشورهای عربی را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خواستار شد.

العالم - جهان اسلام

دبیر کل اتحادیه عرب توقف فوری درگیری‌های در همه جبهه‌های داغ نبرد در کشورهای عربی را خواستار شد و گفت که همه باید این واقعیت را درک کنند که کشورهای عربی قادر نخواهند بود هر کدامشان به طور جداگانه با خطرهایی که در معرض آن قرار دارند مقابله کنند.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک «احمد ابوالغیط» در پیامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس اتحادیه عرب توقف درگیری‌ها در همه جبهه‌های درگیری در کشورهای عربی را خواستار شد.

وی تصریح کرد: «بحرانی که جهان با آن روبرو است همه منابع موجود را تحت فشار قرار می‌دهد و مقابله با آن بیشترین اولویت را در بین برنامه‌های کمک رسانی به خود اختصاص خواهد داد که این قضیه رنج گروه‌های پناهندگان ، آوارگان و آسیب پذیرترین گروه‌ها را بیش‌تر می‌کند».

ابوالغیط جهان عرب را به مثابه یک کشور ملی عربی توصیف کرد که با چالش‌های بی سابقه و خطرناکی روبه رو است . او گفت: «متاسفانه در برخی موارد این چالش‌ها به وحدت، تمامیت ارضی و موجودیتش آسیب زده است، چالش‌هایی که یک کشور به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست».

به گفته دبیرکل اتحادیه عرب، «کشورهای عربی قادر به صیانت از ظرفیت‌های مالی و انسانی خود نخواهند بود جز در صورت اینکه به این امر واقف شوند که امنیت ملی آنها از هرمز تا جبل طارق و از نیل تا جولان، به هم گره خورده است. کشورهای عربی اعضای یک پیکرند که اگر یکی از آنها جراحتی بردارد درد همه پیکر آن را فرا می‌گیرد».

وی با بیان اینکه ادامه درگیری‌ها در جهان عرب با توجه به شیوع ویروس کرونا امری بیهوده است، افزود: «برخی از این بحران‌ها و به خصوص در سوریه و یمن هزینه انسانی سرسام آوری داشته است مثل بحران آوارگی مردم یا بیماری مالاریا که شمار مبتلایان در یمن تا اکتبر گذشته به قریب به 116 هزار نفر رسیده بود».

فارس

پربیننده ترین خبرها