درخواست هنیه از عربستان برای آزادی زندانیان فلسطینی

درخواست هنیه از عربستان برای آزادی زندانیان فلسطینی
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 20:44

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از ملک سلمان پادشاه سعودی خواست تا فلسطینیانی را که در این کشور زندانی هستند، آزاد کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش تارنمای حماس، «اسماعیل هنیه» از پادشاه سعودی خواسته است که به خاطر شیوع کرونا و خطر ابتلای فلسطینیان زندانی در عربستان به این ویروس، آنها را آزاد کند.

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی که حماس منتشر کرده، آمده است: آزادی فلسطینیان زندانی به یک ضرورت انسانی و ملی تبدیل شده است و همه ما اطمینان داریم که پادشاه درنگ نخواهد کرد.

در همین ارتباط، خانواده‌های فلسطینیان زندانی در عربستان سعودی خواستار آزادی فرزندان خود شده و تأکید کردند که اتهامات وارده به آنها از سوی این کشور، واهی است.

به گزارش ایرنا، پیش از این، مقام‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرده بودند که شماری از اعضای وابسته به این جنبش به دست نیروهای امنیتی عربستان سعودی دستگیر شدند.

شمار افراد وابسته به حماس که در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند بیش از ۶۰ نفر است. برخی بازداشت‌ شدگان از اعضای کمیته اجرایی و اعضای شورای مشورتی بوده‌اند.

مقام‌های سعودی دست خود را بر روی شرکت‌ها و نهادهایی گذاشته‌اند که متعلق به افرادی است که عضو حماس بوده یا مظنون به عضویت در حماس هستند.

پربیننده ترین خبرها