بهره برداری ترامپ از کرونا برای مقابله با ایران

بهره برداری ترامپ از کرونا برای مقابله با ایران
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 17:10

خبر:

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی آورده است که در نشست روز پنجشنبه گذشته در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ رییس جمهور و مایک پامپئو وزیر خارجه و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی و مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا امکان استفاده آمریکا از مشغولیت رهبران ایران به مقابله با ویروس کرونا برای انجام عملیات نظامی علیه این کشور را بررسی کردند تا ایران ناچار شود با آمریکا دست به مذاکرات مستقیم بزند.

تحلیل:

ـ به نظر می رسد که در این نشست، همانطور که نیویورک تایمز گزارش داد، با ایده ترامپ و پامپئو مخالفت شد. اسپر و میلی اعلام کردند که پنتاگون و آژانس اطلاعاتی هیچ دلیلی بر نقش ایران در حملات موشکی که به کشته شدن دو نظامی تروریست آمریکایی در اردوگاه التاجی درشمال بغداد در روز 14 مارس منجر شد، ندارند. همچنین درباره پیامدهای جنگ با ایران هشدار دادند.

ـ این نشست با صرف نظر از نتایجش، قبل از هرچیزی از بزدلی و پستی و فرومایگی سران آمریکا پرده برداشت؛ کشوری که همواره به قدرت ارتش خود می بالد و خود را "قدرتمندترین و عظیم ترین" کشور درجهان می داند؛ اما از مشغولیت ایرانیان به ویروس کرونا که خطری مشترک برای تمام بشریت است برای حمله به ایران سوء استفاده می کند!!

ـ علاوه بر بزدلی و فرومایگی سران آمریکایی، گزارش نیویورک تایمز همچنین از شکست خفت بار سیاست تحریم که دولت ترامپ علیه ملت ایران طی دو سال گذشته اعمال کرد، خبر می دهد؛ این تحریم ها که حتی شامل مواد غذایی و دارویی شده بود، هدف از آنها به مذاکره کشاندن ایرانیان با ترامپ احمق طبق شرطهای پامپئو وزیر خارجه احمق این کشور بوده است.

ـ علاوه بر سوء استفاده از موضوع کرونا برای اعمال فشار بر ایران به منظور مذاکره مستقیم با آمریکا پس از شکست گزینه تحریم ها، گزارش نیویورک تایمز همچنین از میزان سردرگمی گسترده سران آمریکا پرده برداشت. رییس "بزرگترین کشور در جهان" علاوه بر وزیر خارجه "بزرگترین دستگاه دیپلماتیک در جهان" کشور دیگری را به حمله به پایگاه التاجی و کشته شدن دو نظامی تروریست در جهان متهم می کنند؛ اتهامی که رییس "بزرگترین ارتش درجهان" و رییس "بزرگترین دستگاه اطلاعاتی درجهان" رد کرده اند!!

ـ گزارش نیویورک تایمز آشکارا از علل تنش و اغتشاشات در منطقه و جهان پرده برداشت، پس از آنکه مشخص شد که تصمیمات آمریکایی توسط ترامپ احمق و پامپئو پرحرف اتخاذ می شود.

ـ اما نیروهای مسلح ایران که ترامپ و پامپئو گمان می کنند درگیر مبارزه با کرونا هستند؛ حبیب الله سیاری رییس ستاد مشترک ارتش و معاون هماهنگ کننده ارتش ایران گفت که کرونا هیچ تاثیری بر ماموریت ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیتی کشور نگذاشته است. و تاکنون هیچ مورد ابتلا به این ویروس در اردوگاه های ارتش به ثبت نرسیده است. به رغم آنکه ارتش برخی امکانات پزشکی خود را برای درمان مبتلایان و ارائه خدمات درمانی به آنها اختصاص داده است، اما ماموریت اصلی ارتش دفاع از کشور است و هیچگاه ارتش و دیگر نیروهای مسلح کشور از این ماموریت غفلت نخواهند کرد. این امر را عقلای آمریکا که ترامپ و پامپئو در زمره آنها نیستند، می دانند.

پربیننده ترین خبرها