بازی مرگبار ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

بازی مرگبار ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 17:22

معروف است که رای دهندگان آمریکایی، روسای جمهور کشورشان را برای بار دوم بر اساس اقدامهایی انتخاب می کنند که باعث قدرتمندتر شدن اقتصاد آمریکا در دور اول انتخابات شده باشد. 

العالمآمریکا

دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که در مرحله اول توانست با تکیه به شعار شکوفا کردن اقتصاد در انتخابات پیروز شود اما شیوع ویروس کرونا ضربه ای مهلک به امید ترامپ برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وارد کرد.

کارشناسان معتقدند با شیوع کرونا در آمریکا، رکود اقتصادی مرگباری این کشور را در نوردیده و آن را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داده به ویژه با توجه به تاخیر ترامپ در زمینه مبارزه با شیوع کرونا که با ناکارآمدی سامانه بهداشتی و تاخیر در اعلام حالت فوق العاده همراه شد.

آنان افزودند: ترامپ مانند گذشته محبوبیت ندارد و محبوبیتش در میان افکار عمومی عمدتا 40 تا 50 درصد است و حتی مقام های ارشد دولتش مانند فرمانداران از سیاست های وی ناخرسند هستند.

وضع به قدری بحرانی است که حتی اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک ضمن انتقاد از شکست ترامپ در برخورد با کرونا از مجامع جهانی برای مقابله با این ویروس کمک خواست.

کارشناسان خاطر نشان کردند که کرونا به ویژه درنیویورک، کالیفورنیا، الینوی و تگزاس که یک سوم جمعیت آمریکا در آن ساکنند، به طور گسترده ای شیوع یافته است.

آنان همچنین گفتند که موضع مردم آمریکا نسبت به انتخابات آتی ریاست جمهوری منوط به 3 عامل است، اول، امنیت بهداشتی در برابر کرونا که دولت ترامپ در آن شکست خورده است، دوم امنیت زیست محیطی که همه معتقدند ترامپ با شکست در ایجاد آن، نه فقط آمریکا بلکه جهان را در معرض خطر قرار داده و به این شکل مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و سوم، اقتصاد آمریکا که در برابر کرونا در حال فروپاشی است به ویژه پس از آنکه دولت آمریکا مجبور به استقراض دو تریلیون دلاری از بانک مرکزی برای مبارزه با این ویروس شد که باعث شده بدهی دولت آمریکا که 23 تریلیون دلار بود به 25 تریلیون دلار افزایش یابد.

کارشناسان خاطر نشان کردند که به رغم این اوضاع، ترامپ همچنان می کوشد بر وضع بسیار خطرناکی که آمریکا به خاطر کرونا با آن مواجه است، سرپوش بگذارد، اما این پنهانکاری سبب افزایش خشم مردمی نسبت به سیاستهای داخلی ترامپ شده و حتی یکی از اعضای کنگره آمریکا، به خاطر نگرانی از پیامدهای خطرناک این ویروس بر اقتصاد آمریکا، سهامش در بازار بورس را فروخت.

آنان گفتند: در شهر نیویورک به تنهایی 500 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که به همین دلیل رعب و وحشت بر این شهر سایه افکنده است به همین دلیل، همه مردم، ترامپ را به خاطر بی توجهی هایش، مسئول شیوع این ویروس می دانند و معتقدند وی به جای تلاش برای متوقف کردن شیوع این بیماری، چین را به شایع کردن آن متهم کرد.

کارشناسان تصریح کردند که ترامپ به خاطر این بی توجهی که به فروپاشی اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بیکاری خواهد انجامید، باید محاکمه شود.

آنان افزودند: از سوی دیگر، کرونا به دنیا ثابت کرد که زیربنای بهداشتی آمریکا چقدر ضعیف بوده و دولت آمریکا هیچ اقدامی برای جلوگیری از انتشار این بیماری انجام نداده و در واقع نسبت به وضع مردمش از خود بی توجهی نشان داده است.

این کارشناسان تصریح کردند که ترامپ همچنین به خاطر بی توجهی به خواست جامعه جهانی برای لغو تحریم های ایران به دلیل شیوع کرونا و مانع تراشی وی در مسیر خرید دارو توسط تهران بری مقابله با این ویروس، جنایتکار جنگی بوده و رفتارش غیرانسانی است.

مقامهای آمریکایی نیز گفتند: ترامپ فکر می کرد کرونا هیچ تاثیر منفی بر اقتصاد آمریکا ندارد اما بسته شدن تمام موسسات و کارخانجات در دو هفته گذشته، شکافی عمیق در اقتصاد آمریکا ایجاد کرد و توهم ترامپ درباره قدرتمند بودن اقتصاد کشورش را به باد داد.

آنان افزودند: اقتصاد آمریکا به خاطر کرونا دچار مخاطره شده به گونه ای که که ترامپ را بر آن داشته که برای مقابله با این ویروس و پایان دادن هر چه سریعتر به بحران، بسیاری از کارخانجات را به بیمارستان تبدیل کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها