فرار رو به جلو به سبک یاوه گویی های پومپئو

فرار رو به جلو به سبک یاوه گویی های پومپئو
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 23:28

گزارش های منتشره درباره نقش آمریکا در زمینه شیوع ویروس کرونا آنقدر باعث خشم شدید دولتمردان کابینه دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور شده که به جای پاسخگویی به مردم، قربانیان این ویروس را با شیوه ای نژادپرستانه عامل قربانی شدن خودشان معرفی کردند.

العالم آمریکا

این اقدام بر اساس همان منطق "حمله بهترین دفاع است" توسط مسئولین این دولت انجام شده است. به عنوان نمونه، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا مجددا چین، ایران و روسیه را در زمینه شیوع کرونا متهم کرد با اینکه پیشتر چین به آمریکا درباره هر گونه سیاسی کردن این بیماری هشدار داده و واشنگتن را مسئول شیوع کرونا دانسته بود.

پومپئو ادعا کرد که تاخیر پکن در زمینه ارائه اطلاعات درباره کرونا باعث به خطر افتادن جان مردم دنیا شد و ایران و روسیه نیز به خاطر به اصطلاح درغگویی رسانه ای در این زمینه مسئولند!

کارشناسان می گویند که بهتر بود پومپئو به جای این یاوه گویی، پاسخی برای گزارش فرانسیس بویل کارشناس آمریکایی سلاحهای بیولوژیک می یافت که کاخ سفید را به دست داشتن در زمینه تولید و شیوع ویروس کرونا متهم کرده و یا پاسخی به اتهام های وارده از سوی چین می داد که ارتش آمریکا را عامل انتقال این ویروس می داند و یا جواب کرملین را می داد که اتهام هایی مشابه را علیه آمریکا مطرح کرده است.

پومپئو کوشید با این یاوه گویی، کشورهای متخاصم با آمریکا را عامل انتشار این ویروس معرفی کند اما گویا فراموش کرده که بویل در این زمینه چه گفته یا گیسبی ریموچی مدیر مرکز پژوهشهای داروسازی میلان ایتالیا چه مطالب خطرناکی در این زمینه مطرح کرده است.

ریموچی در این زمینه گفته است که کرونا قبل از اینکه در چین ظاهر شود، در شمال ایتالیا پدیدار شده بود که البته این سخن با سانسور شدید خبری مواجه شده و اجازه انتشار آن را به هیچ طرفی نداده اند.

ریموچی مدتی قبل گفته بود: پزشکان ایتالیایی در ماه های نوامبر و دسامبر 2019 با شیوع نوعی التهاب بسیار شدید ریوی در منطقه لومباردیا در شمال کشور مواجه شده بودند که نشان می دهد ویروس کرونا قبل از آنکه به چین برسد، در ایتالیا بوده است.

سخن ریموچی نشانه درست بودن نظریه توطئه آمریکا علیه چین و دیگر کشورهای جهان و همچنین اتهام وارده از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره دست داشتن آمریکا در انتشار ویروس کرونا در چین و تولید این ویروس در آزمایشگاهی در ایالت مریلند آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها