افزایش اختیارات ویژه پلیس انگلیس برای مقابله با کرونا

افزایش اختیارات ویژه پلیس انگلیس برای مقابله با کرونا
پنج‌شنبه 7 فروردين 1399 - 22:16

وزارت کشور انگلیس برای نظارت بر حسن اجرای مقررات سختگیرانه منع رفت و آمد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، روز پنجشنبه (۷ فروردین ۱۳۹۹) اختیارات ویژه‌ای را به پلیس واگذار کرد تا افراد متخلف را جریمه نقدی و یا بازداشت کند.

العالم ـ اروپا

به گزارش تارنمای وزارت کشور انگلیس، قوانین جدید این اختیار را به پلیس می‌دهد تا شهروندان را از ترددهای غیرضروری منع و به خانه هدایت کند. افراد متخلف هر بار ۶۰ پوند جریمه می‌شوند و در صورت تکرار، مبلغ جریمه برای هر بار، دوبرابر افزایش پیدا می‌کند. همچنین پرونده افرادی که از پرداخت جریمه تمرد می‌کنند به دادگاه ارجاع شده و ممکن است جریمه سنگین تری اعمال شود. پلیس همچنین اجازه دارد افرادی را که از قوانین منع رفت و آمد تمرد می‌کنند، بازداشت کند.

گزارش ها از برخی شهرهای انگلیس حاکی است که پلیس شهروندان را متوقف کرده تا اطمینان حاصل کند که برای انجام ترددهای ضروری از خانه بیرون آمده‌اند. پلیس منطقه نورث یورکشایر گفت؛ ایست‌های بازرسی هر جا و هر زمانی ممکن است ظاهر شود.

هم زمان مدیر کل دادستانی عمومی انگلیس هشدار داد افراد مبتلا به کرونا که از روی عمد مقابل نیروی مشاغل کلیدی سرفه می‌کنند به دو سال زندان محکوم خواهند شد.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند. او گفت؛ تمام فروشگاه‌ها به غیر از عرضه کنندگان کالاهای ضروری مانند خوراکی و دارویی بلافاصله تعطیل می‌شوند، ملاقات با دوستان ممنوع و تنها یک شکل از ورزش در روز در فضای آزاد مجاز است.

بوریس جانسون هشدار داده بود اگر مردم از دستورالعمل‌های دولت پیروی نکنند، پلیس اختیار ویژه‌ای خواهد داشت تا مطابق با قانون عمل کرده و متخلفان را جریمه کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها