مجازات‌های بی‌سابقه در انگلیس برای نقض قوانین قرنطینه

مجازات‌های بی‌سابقه در انگلیس برای نقض قوانین قرنطینه
جمعه 8 فروردين 1399 - 12:15

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس پلیس این کشور قادر خواهد بود کسانی را که به دلایل غیر ضروری از خانه خارج شوند، بازداشت کند.

العالم - اروپا

پلیس انگلیس که اختیارات بی‌سابقه‌ای را برای مبارزه با شیوع کرونا از سوی دولت دریافت کرده‌ است، به مردم هشدار داد اگر فردی بدون دلیل موجه از خانه خارج شود ممکن است مورد بازداشت قرار گیرد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، با توجه به افزایش تدابیر دولت انگلیس برای مبارزه با شیوع بیماری «کووید-۱۹»، نقض قوانین اعمال شده در این زمینه می‌تواند تا ۹۶۰ پوند جریمه به همراه داشته باشد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرده است در صورتی که فردی صاحب مقامی کلیدی نباشد و در حال مراقبت از فردی آسیب پذیر نیز نباشد، تنها دلیلی که می‌تواند برای خروج از منزل داشته باشد خرید اقلام ضروری، تأمین نیاز دارویی و انجام ورزش است.

در صورتی که پلیس انگلیس با فردی روبه‌رو شود که دلیل موجهی برای خارج شدن از خانه نداشته باشد می‌تواند او را دستگیر کند.

یکی از مقامات پلیس منچستر درباره این قوانین جدید گفته است، برخی افراد از این بحران برای تفریح و گذران تعطیلات استفاده می‌کنند و «آنچه نمی‌خواهیم انجام دهیم اعلام وضعیت حکومت نظامی است. از مردم می‌خواهم خیلی خیلی عقلانی رفتار کرده و جان دیگران را در معرض خطر قرار ندهند».

نیروهای پلیس به‌منظور جلوگیری از این سفرهای غیرضروری، ایست‌ و بازرسی‌های متعددی را در مناطق مختلف برپا کرده و حتی برای شناسایی افرادی که برای تفریح به ساحل رفته باشند، وجود شن و ماسه در گلگیر و کف‌پوش خودروها را بررسی می‌کنند.

با وجود این تهدیدات، همچنان صف‌های طولانی در مقابل سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها دیده می‌شود و عده‌ای نیز با استفاده از تعطیلی‌های اعمال شده، به تفریح در سواحل و نواحی مرتفع می‌پردازند.

تا کنون ۱۱۶۵۸ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها