آیا کرونا جنگ لیبی را متوقف می کند؟

جمعه 8 فروردين 1399 - 16:41

محمد سیاله وزیر امور خارجه حکومت وفاق ملی لیبی از شورای امنیت سازمان ملل متحد مداخله برای توقف حمله نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس به منظور جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این شهر را خواستار شد.

العالملیبی

وی با ارسال نامه ای به شورای امنیت نسبت به وقوع فاجعه انسانی در لیبی هشدار داد چرا که دولتش تمام توانمندی خود را برای مقابله با کرونا در طرابلس قرار داده در حالی که نیروهای حفتر همچنان به حمله خود به این شهر ادامه می دهند.

همزمان نیروهای الوفاق از پیشروی خود در محورهای الطویشه و التوغار در جنوب طرابلس در چارچوب عملیات "توفان صلح" و حمله به مواضع حفتر به ویژه زاغه های مهمات در پایگاه هوایی الوطیه خبر دادند.

فایز السراج رییس حکومت الوفاق لیبی پیشتر گفته بود که این عملیات پاسخی به نقض آتش بس اعلام شده برای مبارزه با کرونا از سوی نیروهای حفتر است.

اما نیروهای حفتر، نیروهای الوفاق را به نقض آتش بس متهم کرده و گفته اند این نیروهای الوفاق هستند که ابتدا اقدام به حمله کرده اند.

کارشناسان معتقدند گویا کرونا نیز نمی تواند مانع توقف جنگ سهمگین میان نیروهای حفتر و الوفاق در لیبی شود که از یک سال قبل تاکنون ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها