پامپئو و بورل بر اهمیت همکاری آمریکا-اروپا برای مقابله با کرونا تأکید کردند

پامپئو و بورل بر اهمیت همکاری آمریکا-اروپا برای مقابله با کرونا تأکید کردند
شنبه 9 فروردين 1399 - 12:17

وزیر خارجه آمریکا طی یک تماس تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان و مسائل دیگر از جمله سوریه و لیبی و ونزوئلا گفت‌وگو کردند.

العالم - آمریکا

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر روز گذشته (جمعه) از گفت‌وگوی تلفنی «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت شیوع کرونا ویروس و امور سوریه، لیبی و ونزوئلا خبر داد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، اورتگاس با صدور بیانیه‌ای در خصوص این تماس تلفنی پامپئو و بورل اعلام کرد: «پامپئو وزیر خارجه آمریکا و (جوزپ) بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) به طور مشترک بر اهمیت نقش روابط ترانس آتلانتیک [میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا] در تقویت بهداشت عمومی و مبارزه با کووید-19 تأکید کردند».

وی ادامه داد: «وزیر خارجه (پامپئو) در خصوص از سرگیری‌ درگیری‌ها در طرابلس ابراز نگرانی کرد و از عملیات جدید اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل در لیبی استقبال کرد».

خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه گزارش کردند که اتحادیه اروپا در صدد است از اواخر ماه آوریل (اوایل خرداد ماه)، عملیات گشت دریایی را برای اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه نیروهای درگیر در جنگ داخلی لیبی اجرا کنند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب است؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌ سیاست‌ خارجی آمریکا در خصوص اوضاع منطقه گفت: «وزیر خارجه و نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنین درباره موضوعات جهانی از جمله سوریه، ونزوئلا و مقابله با بازیگران شرور در منطقه گفت‌وگو کردند».

تسریع شیوع ویروس کرونا در جهان به یکی از مسائل نگران‌کننده تبدیل شده است و طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (جمعه)ف مجموع 597 هزار و 458 نفر در سراسر جهان آلوده به ویروس کرونا شده‌اند و 27 هزار و 370 نفر نیز در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها