ضربه مهلک کرونا به گردشگری در دبی

ضربه مهلک کرونا به گردشگری در دبی
شنبه 9 فروردين 1399 - 20:34

سواحل آفتابی دبی خالی از جمعیت است و این درحالیست که پرچم های قرمز به نشانه هشدار به گردشگران برای نزدیک نشدن به سواحل به منظور حفاظت از مرکز گردشگری در خاورمیانه برافراشته شده است.

العالم - امارات

بیماری کورونا ضربه مهلکی به دبی که یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری در دنیا به شمار می رود، وارد کرد، برخی از هتل ها تعطیل شده اند و میانگین فعالیت هتل های دیگر به کمتر از ده درصد رسیده است.

هتل ها تلاش می کنند با سنجش دمای بدن کارکنان و خدمه خود و توزیع کردن مواد ضدعفونی کننده میان آنان ، مابقی کارکنان و مشتریان خود را حفظ کنند.

درحالیکه مقامات می گویند که سواحل و استخرها فقط به مدت دو هفته تعطیل می شوند، پیش بینی ها حاکی از آن است که این محدودیت ها تمدید خواهند شد.

همچنین شیوع ویروس کرونا بار دیگر نگرانی ها را از بودجه عمومی این امارت که بشدت بدهکار است، تشدید کرده است.

تحلیلگران و منابع بخش مالی می گویند که شاید این بحران ، دولت را وادار کند تا قرارداد نجاتی مشابه آنچه که ابوظبی پس از بحران مالی در 2009 تهیه کرده بود، تهیه کند.

مدیر یکی از معروف ترین هتل های دبی گفت : پیش می بینی می کنیم که این دوره دشوار تا چند ماه شاید هم تا پایان سال 2020 ادامه داشته باشد.

تعلیق پروازها

هتلی که تعداد کارکنانش را 20 درصد کاهش داده است ، یکی دیگر از این مراکز است که با همان فشارها مواجه است. گردشگری بیش از 11 درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد و از بخش های حمل و نقل و ساخت وساز حمایت می کند.

شورای جهانی سفر و گردشگری در امارات اعلام کرد دبی با کسب 28 ملیارد دلار در سال 2019 ، سومین شهر جذاب جهان از لحاظ جذب هزینه های گردشگری مستقیم است.

دولت امارات اعلام کرده است بیش از 16 میلیون گردشگر سال گذشته از دبی دیدن کرده اند.

هواپیمایی امارات که در نیمه اول سال 2019 ، سودی به میزان 862 میلیون درهم معادل 234 هزار و 70 سنت عائدش شده بود، پروازهایش را حتی قبل از اعلام آن از سوی دولت در ساعات پایانی روز سه شنبه به حال تعلیق درآورد و فقط پروازهایی که اتباع خارجی را از امارات خارج می کرد، برقرار بودند.

"جیمز سوانستون" کارشناس اقتصاد در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در " کپیتال اکونومیکس " گفت در صورت تداوم تدابیر مبارزه با کرونا به مدت سه یا چهار ماه، چیزی حدود 5 الی 6 درصد از تولید ناخالص ملی دبی کاسته خواهد شد.

وی گفت : اقتصاد دبی در پی محدودیت های اعمال شده برای سفر به دنبال شیوع ویروس کرونا، اقتصاد دبی از حساس ترین اقتصادها در خاورمیانه به شمار می رود و شرکت های دولتی ممکن است مجبور به جدول بندی مجدد بازپرداخت بدهی ها یا کمک خواستن از ابوظبی شوند.

رشد اقتصادی در دبی در نتیجه کاهش قیمت نفت و کاهش رشد بازار املاک ومستغلات حتی قبل از شروع گسترش ویروس کرونا کند شده بود.

اطلاعات حاکی از آن است که میانگین فعالیت هتل ها در امارات در هفته اول مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان حدودا 28 درصد کاهش یافته است ، این درحالیست که درآمدها به میزان 43 درصد کاهش داشته است.

شیوع بیماری کورونا همچنین نمایشگاه" اکسپو 2020" را نیز به خطر انداخته است.

پربیننده ترین خبرها