ملت بحرین در میان دو خطر ... آل خلیفه و ویروس کرونا

ملت بحرین در میان دو خطر ... آل خلیفه و ویروس کرونا
شنبه 9 فروردين 1399 - 23:09

دولتها در کشورهای مختلف جهان تمام امکانات خود را بکار می گیرند تا شهروندان خود را که به سبب شیوع ویروس کرونا در کشور دیگری گرفتار شده اند، به کشور بازگردانند.

العالم ـ بحرین

تنها استثنای ننگین از این قاعده طبیعی و بدیهی، نظام آل خلیفه در بحرین است. این نظام نه تنها شهروندان خود را در کشور دیگری رها کرد بلکه خطوط هواپیمایی کشورهای دیگر را نیز از انتقال اتباع خود به بحرین بازداشت. این مساله موجب مرگ بسیاری از سالمندان و مبتلایان به بیماریهای مزمن شد.

آل خلیفه با پستی و فرومایگی تمام، دست به چنین اقدام غیرانسانی علیه زائران بحرینی در ایران زد؛ آنها برای زیات اماکن مقدسه و بویژه مشهد مقدس وارد ایران شده بودند؛ اما نظام آل خلیفه به بهانه گسترش ویروس کرونا در بحرین از بازگشت اتباع خود به کشور ممانعت کرد؛ این امر خشم مردم بحرین را برانگیخت و نظام بحرین را کینه توز و طائفی توصیف کردند.

بسیاری از مردم بحرین این سوال را می پرسند که اگر شهروندان بحرینی در عربستان یا امارات یا حتی در کشورهای اروپایی بودند که به کانون گسترش بیماری کرونا تبدیل شده اند، باز هم رژیم آل خلیفه چنین موضع خفت بار و کینه توزانه را اتخاذ می کرد؟

آیا آن ها را در آن جا رها می کرد؟ یا اینکه برای آن ها هواپیما می فرستاد و به سرعت آن ها را به بحرین منتقل می کرد؟

هر روز که می گذرد، ماهیت رژیم آل خلیفه در کینه توزی علیه اکثریت ملت بحرین، بیش از پیش برای بحرینی ها و جهانیان آشکار می شود و این کینه بیمارگونه در وجود رژیم آل خلیفه برای بحرینی ها به مراتب خطرناک تر از ویروس کرونا است.

پربیننده ترین خبرها