رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی به بستر بیماری افتاد

رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی به بستر بیماری افتاد
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 10:11

رئیس هیئت سرگرمی عربستان سعودی که طی چند سال اخیر نقش اصلی در پیاده‌سازی سیاست‌های ولی‌عهد سعودی برای سکولاریزه کردن جامعه عربستان را داشت، از بیماری سخت خود خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

وضعیت سلامت «ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت تفریح و سرگرمی رژیم سعودی نامساعد است.

پایگاه خبری «الدرر الشامیه» در گزارشی با عنوان «ترکی آل الشیخ بین مرگ و زندگی است، آیا این انتقام یا عدالت الهی است» نوشت: «حال این مقام سعودی به دلیل ابتلا به یک بیماری جدید رو به وخامت رفته و او را مجبور ساخته برای مدت طولانی اسیر بستر بیماری شود تا جایی که خیلی‌ها از نوع بیماری و وضعیت سلامت او می‌پرسند».

آل الشیخ در حساب توئیتری خود از خدا طلب عافیت می‌کند و می‌گوید:« پروردگار به ضعیفی من رحم کن که پناهگاهی جز تو ندارم».

آل الشیخ سپس در توئیتی دیگر کاربران را غافلگیر می‌کند و می‌نویسد:«رنج بیماری را فقط کسی که گرفتارش باشد می‌فهمد. بیماری‌ها آزمایشی از جانب خداوند هستند گواهی می‌دهیم که ما صابرانیم».

الدرر الشامیه در ادامه نوشت: «آل الشیخ پیش‌تر برای انجام یک عمل جراحی روی سر خود به اروپا سفر کرده بود زیرا از بی‌خوابی، کمبود خواب و عدم تمرکز رنج می‌برد».

واکنش ها به توئیت آل الشیخ متفاوت بود. آل الشیخ از زمانی که ریاست کمیته تفریح و سرگرمی در عربستان را برعهده دارد مورد خشم بسیاری از سعودی های محافظه کار در این کشور است.

ترکی آل الشیخ رئیس هیأت سرگرمی و تفریح و مشاور محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی محمد بن سلمان است. ولی‌عهد سعودی با انتصاب این فرد برای تصدی این پست جدید (که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است) به دنبال سکولاریزه کردن جامعه عربستان و زمینه سازی برای رسیدن به تخت پادشاهی بوده است.

با انتصاب آل الشیخ پس از سال‌ها ممنوعیت برپایی برنامه‌های کنسرت موسیقی با حضور خوانندگان عربی و غربی در عربستان برداشته شد. پخش موسیقی و آواز در غذاخوری‌ها و قهوه خانه هم مجاز اعلام شد و بسیاری سرگرمی‌ها در عربستان روی کار آمد که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه این کشور ندارد؛ از همین رو مدت کوتاهی از انتصاب او نگذشته بود که جنجال گسترده‌ای در فضای مجازی به وجود آمد و بسیاری در عربستان او را به دلایل مختلف از جمله اجازه پخش موسیقی و آواز خوانی که هیأت کبار العلماء حرام اعلام نموده به ترویج فساد متهم کردند.

دولت سعودی میلیاردها دلار برای ایجاد تحول در بخش‌های مختلف سرگرمی و ورزشی در این کشور اختصاص داده است که به گفته کارشناسان سیاسی و ناظران امور منطقه همه این‌ها در راستای هموار شده راه رسیدن بن سلمان به تخت پادشاهی است.

اقدامات اصلاحی بن سلمان طی سال‌های گذشته نشان داده که او با برداشتن قید و بندهای دینی و اجتماعی معروف در عربستان و ترویج فرهنگ غربی به دنبال کاستن از قدرت چهره‌های دینی است
و ترکی آل الشیخ نقش مهمی هم در اجرای این سیاست‌های دین زدایی بن سلمان با هدف رسیدن به پادشاهی عربستان دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها