ترامپ بین کرونا و رکود اقتصادی گرفتار شده است

ترامپ بین کرونا و رکود اقتصادی گرفتار شده است
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 22:09

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به خاطر شیوع ویروس کرونا و رکود شدید اقتصادی با خطری بسیار بزرگ مواجه است که می تواند راهیابی مجدد وی به کاخ سفید را با مشکلات عدیده ای مواجه کند.

العالمکشکول

کارشناسان می گویند که نه لغو قرنطینه در چارچوب مبارزه با ویروس کرونا و نه استمرار آن می تواند نفعی برای ترامپ داشته باشد چرا که ادامه قرنطینه رکود شدید اقتصادی را در پی خواهد داشت و لغو آن نیز به افزایش تعداد متوفیان کرونا به حدود دو میلیون نفر خواهد انجامید که در هر دو صورت باعث شکست ترامپ در انتخابات نوامبر خواهد شد.

کارشناسان معتقدند در صورتیکه ترامپ روز 12 آوریل 2020 به قرنطینه سراسری برای کاهش پیامدهای منفی کرونا بر اقتصاد آمریکا پایان دهد این اقدام باعث تسریع در شیوع این ویروس خواهد شد به ویژه که آمریکا در زمینه ابتلا به کرونا از ایتالیا و چین پیشی جسته و شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا در زمان حاضر به بیش از صد هزار نفر رسیده است.

به همین دلیل آمریکا در روزهای اخیر شاهد هشتگی به نام "هرگز به خاطر وال استریت نمی میریم" است که مردم این کشور از طریق آن خشم خود را نسبت به سیاستهای ترامپ که سود اقتصادی را بر جان مردم ترجیح می دهد، ابراز کردند.

اما در صورتیکه ترامپ به قرنطینه آمریکا ادامه دهد نرخ بیکاری در این کشور رشد بی سابقه ای خواهد یافت و تولید ناخالص ملی و بازارهای آمریکا دچار رکودی ویرانگر خواهد شد.

کارشناسان افزودند: ترامپ قبل از بحران کرونا و کاهش بهای نفت، قصد داشت خود قیمت نفت را در سال 2020 برای مدتی کوتاه کاهش دهد تا با اعطای بنزین ارزان به مردم برای خود وجهه ای کسب کرده و بتواند آراء آنان را به خود اختصاص دهد اما پس از شیوع کرونا دیگر چنین اقدامی بی فایده است چرا که مردم اصلا از خانه خارج نمی شوند که ارزان یا گران بودن بنزین برایشان مهم باشد.

امروز برای شهروندان آمریکایی آنچه مهم است کرونا و اوضاع بد اقتصادی است که این طرز فکر در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، ضربه ای بزرگ به ترامپ خواهد زد که میان پتک کرونا و سندان بحران اقتصادی در حال له شده است.

پربیننده ترین خبرها