شناسایی 3111 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور/ تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا بیستم فروردین

شناسایی 3111 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور/ تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا بیستم فروردین
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 14:12

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز 12 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3111 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 44606 مورد رسید.

العالم - ایران / علمی

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید.

وی افزود: ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز ۶۵ میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خوداظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

وی ادامه داد: اکثر مردم این پذیرش رو داشتند که با خودمراقبتی و دیگرمراقبتی از حضور در پارک‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری کنند. روز سیزده به در امسال همانند سال‌های گذشته نیست و باید در خانه بمانیم. اگر اقلیتی از این موضوع تخطی کنند، با سد قانون و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

جهانپور گفت: طرح غربالگری کرونا موجب مدیریت بیماری و کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شده که با مشارکت مردم آغاز شده و ادامه خواهد یافت. اگر افراد در این سایت ثبت نام کرده‌اند، اما علائم شبه آنفلوآنزا یا کرونا دارند باز هم در این سایت علائم خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر امروز در مرحله مدیریت بیماری کووید ۱۹ قرار داریم، مشارکت مردمی و حمایت بین بخشی در این زمینه موثر بوده است.

تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا بیستم فروردین

وی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا بیستم ادامه خواهد داشت، برای انتقال برخی از هموطنان که در کشورهای بحران زده اروپایی یا آمریکا گرفتار شده‌اند تلاش دیپلماتیک صورت خواهد گرفت و اقدامات لازم انجام می‌شود و پس از ورود طبق پروتوکول‌ها رفتار خواهد شد و در صورت تایید ابتلا به کرونا به قرنطینه خواهند رفت.

وی درباره دفع زباله‌های بیمارستانی و دفع آنها توضیح داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا واگیر هست وسواس بیشتری برای زباله‌های عفونی داریم و از ادوات بهداشتی بیشتری استفاده می‌کنیم این زباله‌ها با توجه به امکانات بیمارستان‌ها بی خطرسازی می‌شود و سپس از سوی شهرداری دفع می‌شود.

مسمومیت الکلی 3117 نفر

جهانپور همچنین به آمار مربوط به مسمومیت های الکلی اشاره کرد و گفت: تا امروز 3117 نفر مسمومیت الکلی داشته اند که از این تعداد 1066 نفر بستری شده که از این تعداد 73 تفر در آی سی یو بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: 62 نفر از این افراد نابینا شده اند و این در حالی است که 284 نفر هم نیاز به دیالیز داشته و متاسفانه 320 نفر هم فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه افراد زیادی از روی بی اطلاعی و برخی مغرضانه انتشار آمارها را آمارسازی می‌دانند گفت: طرح غربالگری پایش دارد و سامانه پیامکی به محض ورود افراد از آنها سوال می‌کند که مورد پایش قرار گرفته‌اند یا خیر و رضایت سنجی نیز صورت خواهد گرفت و ما از بالاترین ضریب اطمینان برخورداریم البته یکی از مشکلات ما این است که برخی افراد به شماره 4030 پاسخ نمی‌دهند روزانه بیش از 6 میلیون تماس با افراد گرفته می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از تجمع افراد در فضای سبز و محیط زیست ممانعت خواهد شد و از هرگونه حضور جلوگیری خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها