تحرکات سیاسی برای جلب حمایت جریان‌های عراقی از الزرفی

تحرکات سیاسی برای جلب حمایت جریان‌های عراقی از الزرفی
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 14:27

عضو کُرد پارلمان عراق از تحرکات سیاسی برای جلب حمایت جریان‌های مخالف نخست وزیری عدنان الزرفی خبر داد.

العالم-عراق

«سورکت شمس الدین» عضو فراکسیون کُرد المستقبل در پارلمان عراق روز سه شنبه از تحرکاتی سیاسی برای متقاعد کردن معترضان به نخست وزیری الزرفی برای پیوستن به جبهه حامیان او خبر داد.

شمس الدین در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصویب دولت الزرفی را به دلیل وجود تفاهم سطح بالای میان گروه‌های کُرد و سنی بسیار راحت خواند و گفت: «زمان باقیمانده اجازه نمی‌دهد دولتی مستعفی باقی بماند که قادر به رسیدگی به اوضاع فعلی کشور نیست».

وی افزود: «گروه‌های معارض کُرد از تشکیل دولتی موقت به رهبری الزرفی حمایت می‌کنند که زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم شود».

شمس الدین گفت: «تحرکاتی سیاسی برای متقاعد کردن معترضان به نخست وزیری الزرفی جریان دارد تا به جبهه حامیان او برای تشکیل کابینه ملحق شوند و در پارلمان به او رای اعتماد بدهند».

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود الزرفی در سال ۲۰۰۴ از سوی سوی «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق برای استانداری نجف انتخاب شد و در همان زمان به مبارزه با کلیه گروه‌های مسلح در این استان و خلع سلاح آنها متعهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها