دلایل نقل مکان نیروهای آمریکایی در عراق چیست؟

دلایل نقل مکان نیروهای آمریکایی در عراق چیست؟
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 19:59

وزارت دفاع آمریکا اخیرا درباره طرحش برای حمله به گروه های مقاومت عراق و عقب نشینی نیروهایش از برخی از پایگاههای عراق و تحویل این پایگاهها به ارتش عراق سخن گفته است.

العالمعراق

تحلیلگران عراقی معتقدند که تحرکات اخیر آمریکا در عراق نه عقب نشینی بلکه استقرار مجدد نیروهایش در تعداد محدودی پایگاه های نظامی است تا از طریق آن برای کودتای نظامی در عراق و حمله به گروه های مقاومت عراق آماده شوند.

این تحلیلگران به مقاله منتشره در روزنامه نیویورک تایمز اشاره کردند که گفته است واشنگتن سرگرم برنامه ریزی برای حمله به مقاومت و شخصی های ملی عراق است.

آنان گفتند که آمریکا صراحتا اعلام کرده که عامل جنایت به شهادت رساندن سردار سلیمانی است که به همین دلیل نگران پاسخ شدید مقاومت به این جنایت است لذا تصمیم به حمله به مواضع مقاومت گرفته است.

گردان های حزب الله عراق نیز اعلام کرده اند که تحرکات آمریکا فقط برای استقرار مجدد نیروهایش نیست بلکه نیروهایش را از پایگاه هایی که برایش امن نیست به پایگاههای به اصطلاح حفاظت شده تر انتقال داده است به همین دلیل آمریکا سرگرم برنامه ریزی برای کودتای سیاسی در عراق و حمله به مواضع مقاومت است چرا که می داند گردانهای حزب الله و مقاومت مانعی در مسیر تحقق توطئه هایش هستند.

ائتلاف دولت قانون عراق نیز اعلام کرده که آمریکا دارای همان اندیشه های تجاوزکارانه صهیونیستی است لذا حضورش در عراق نه فقط تجاوز به حاکمیت این کشور است بلکه عراق را دچار بحرانهایی کرده که مهمترین آن پیامدهای ترور سردار سلیمانی و یارانش است.

پربیننده ترین خبرها