کرونا بلای جان ناو هواپیما بر آمریکایی

کرونا بلای جان ناو هواپیما بر آمریکایی
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 17:07

ناو هواپیما بر آمریکایی 'تیودور روزولت' در معرض حمله ناگهانی ویروس کرونا قرار گرفت که به ابتلای 4000 ملوان منجر شد؛ این امر سبب گشت تا کاپیتان 'بریت کروزیر' از فرماندهی آمریکا برای انتقال فوری مبتلایان درخواست کمک کند.

العالم ـ آمریکا

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکه 'سی بی اس' تلاش کرد تا از انتقال 4000 ملوان مبتلا به کرونا در ناوهواپیما بر به کشور شانه خالی کند و گفت: زمان برای تخلیه این ناوهواپیما بر که هدف ویروس کرونا قرار گرفت، مناسب نیست.

نکته قابل توجه آن است که از میان بهانه های اسپر برای عدم پاسخ به درخواست کمک کاپیتان ناو هواپیمابر روزولت، آن بود که 'نامه کاپیتان را به طور کامل نخوانده است'. این نامه را پیش از این خبرگزاری رویترز به طول کامل و مفصل منتشر کرده بود.

اسپر فقط به این سخن اکتفا کرد که کمکهای پزشکی لازم را به ناو که در جزیره گوام در اقیانوس آرام پهلو گرفته، ارسال کرده است و هدف اسپر همچنان مهار کردن ویروس در این ناو می باشد.

به نظر می رسد که تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای عدم پاسخ به درخواست کمک کاپیتان ناوهواپیمابر روزولت مبنی بر انتقال 4000 ملوان از مجموع 5000 نفر به آمریکا به سبب ابتلا به ویروس کرونا، حاکی از اوضاع اسفناک آمریکا در زمینه اخلاقی و انسانی و بهداشتی و حتی نظامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها