آغاز توزیع کمک های غذایی دولتی در سوریه

آغاز توزیع کمک های غذایی دولتی در سوریه
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 18:24

دولت سوریه به منظور آمادگی برای اجرای قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کار توزیع کمک های غذایی استراتژیک در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرد.

العالم - کرونا در جهان

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دولت سوریه از طریق جاده اصلی M۵ که بتازگی تردد در آن از سرگرفته شده این کمک های غذایی را توزیع می کند. این کمک های غذایی شامل مواد غذایی استراتژیک همانند نان از استان حماه است که هنوز ویروس کرونا به این منطقه نرسیده است.

برغم اینکه اماکن پرتردد مانند قهوه خانه ها و محل های تجاری و اداری در حماه تعطیل است اما نانوایی ها کار می کنند.

براساس این گزارش در نانوایی ها اقدامات امنیتی و بهداشتی در پیش گرفته شده است.

"احمد النمر " مدیر موسسه توزیع نان در این کشور تصریح کرد که روزانه ۴۱ تن نان پخت می شد که از روز پنجشنبه هفته گذشته به ۵۳ تن افزایش یافته است.

وی افزود که لوازم بهداشتی همانند صانون های ویژه در اختیار نانوایی ها قرار گرفته و ۱۰۰ لیتر مواد پاک کننده در محل ها روزانه پخش می شود و این شهر در صورت قرنطینه نیز مشکل نان نخواهد داشت.

یک مسئول محلی در این خصوص گفت که دولت ذخایر راهبردی را در مناطق جنگ زده همانند دیر الزور و ادلب توزیع می کند و تولیدات کشاورزی ونان و آرد و شبزیجات بالغ بر یک صد تن به دیر الزور ارسال شده و فرآورده های گوشتی به حلب ارسال می شود و میان استان ها با دمشق در این زمینه ها هماهنگی وجود دارد.

در سوریه تاکنون ۱۰مورد مبتلا به کرونا تشخیص داده شده که دو نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها