1400 افسر پلیس ایالت نیویورک به کرونا مبتلا شده‌اند

1400 افسر پلیس ایالت نیویورک به کرونا مبتلا شده‌اند
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 22:06

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دست کم 1400 افسر پلیس ایالت نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

العالم - آمریکا

ایالت نیویورک اعلام کرد که دست کم 1400 افسر پلیس این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ایالت نیویورک آمریکا وخیم‌ترین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور را داراست.

بر اساس آخرین آمار،‌ دست کم 76 هزار نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 1714 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

روز گذشته نیز «آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک هشدار داد که هنوز نبرد اصلی با ویروس کرونا در آمریکا فرا نرسیده و اوج شیوع این ویروس طی 14 تا 30 روز آینده روی خواهد داد.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: واشنگتن می‌دانست که ویروس کرونا سرانجام به این کشور نیز خواهد رسید اما واکنش به آن دیر هنگام بوده که باعث بروز فاجعه کنونی شد.

از سوی دیگر با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر نیویورک، مقامات این شهر از آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی که در پارک مرکزی این شهر دایر شده خبر دادند.

این بیمارستان صحرایی 68 تخت داشته و 10 تخت آن مجهز به تجهیزات مراقبت‌های ویژه است. همچنین 60 تا 70 پرسنل پزشکی قادر به فعالیت در این تاسیسات موقت هستند.

مقامات شهر نیویورک دستور داده‌اند که تمامی فعالیت‌های تجاری غیرضروری تعطیل شده و هرگونه تجمع مردم در هر اندازه‌ای را ممنوع اعلام کرده‌ و به تمامی ساکنین دستور داده‌ تا دست کم دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. کسانی که قوانین فاصله اجتماعی در این شهر را رعایت نکنند ممکن است تا 500 دلار جریمه شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها