کشته‌شدن شماری از نیروهای خلیفه حفتر در عملیات دولت نجات لیبی

کشته‌شدن شماری از نیروهای خلیفه حفتر در عملیات دولت نجات لیبی
جمعه 15 فروردين 1399 - 11:31

دولت وفاق ملی لیبی می‌گوید در حمله هوایی به حومه شهر سرت بیش از 20 نیروی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی را از پای درآورده است.

العالم- لیبی

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد در حمله هوایی نیروهایش به محل استقرار شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر رئیس تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی در حومه شمال شرقی شهر سرت لیبی بیش از ۲۰ نفر از این شبه نظامیان کشته شدند.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات «آتشفشان خشم» به خبرگزاری آناتولی گفت: «این حمله محل استقرار ادوات و نیروهای حفتر در منطقه الشوکه را هدف گرفت».

المجعی گفت: «احتمالا استقرار نیروهای حفتر در آنجا به منظور آمادگیبرای حمله به منطقه ابوقرین در شرق مصراته بوده است».

او افزود: «علاوه بر آمار ۲۰ کشته از میان نیروهای حفتر بالغ بر ۱۵ دستگاه خودروی نظامی و مجهز به سلاح آنها هم در این حمله منهدم شد».

نیروهای حفتر به رغم پذیرش آتش بس انسانی به منظور تمرکز تلاش‌ها بر مبارزه با شیوع ویروس کرونا در لیبی اما همچنان به نقض آتش بس ادامه داده و مواضع مختلف پایتخت را بمباران می‌کنند و در پاسخ به آن دولت وفاق ملی لیبی عملیات طوفان صلح را در ۲۵ مارس گذشته کلید شد.

دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس و نیروهای حفتر مستقر در طُبرق بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست «فایز السراج» مورد حمایت اروپا -به ویژه ترکیه-، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی(وابسته به ژنرال حفتر) حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حمله به طرابلس مقر دولت السراج را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

پیشتر هیأت سازمان ملل و سفارتخانه‌های چند کشور اروپایی و عربی در بیانیه‌هایی از طرف‌های درگیر در لیبی خواسته بودند که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، آتش‌بس انسانی اعلام کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها