تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از ۴ هزار نفر گذشت

تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از ۴ هزار نفر گذشت
جمعه 15 فروردين 1399 - 13:56

تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه با ثبت ۶۰۰ مورد جدید، به ۴۱۴۹ نفر رسیده، ۳۴ نفر جان باخته و ۲۸۱ بیمار هم بهبود یافته‌اند و مسکو همچنان از لحاظ تعداد مبتلا و میزان مرگ و میر در مقام نخست قرار دارد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز جمعه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 601 نفر افزایش یافته و در حال حاضر در 78 منطقه این کشور به 4149 نفر رسیده است. ضمن اینکه تاکنون 281 نفر از بیماران بهبود یافته و 34 نفر هم فوت کرده‌اند.

این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در فدراسیون روسیه ، تاکنون 4149 مورد ابتلا به عفونت ویروس کرونا در 78 منطقه ثبت شده است. طی 24 ساعت گذشته 46 نفر بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده و بدین ترتیب تعداد کل موارد بهبودی 281 نفر است. متاسفانه چهار بیمار مبتلا به کرونا درگذشتند و در نتیجه تعداد موارد مرگ ناشی از این بیماری به 34 نفر افزایش یافت.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا پیش از این نیز اعلام کرده بود که تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در مسکو فوت کرده‌اند، به 20 نفر رسید. در حال حاضر ، 2475 مورد آلودگی به ویروس کرونا در پایتخت ثبت شده است که از این تعداد، 140 نفر بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

تلاش روسیه برای جبران کمبودهای پزشکی و خرید ماسک از چین

در همین رابطه "دنیس منتوروف" وزیر صنایع و تجارت روسیه هم شب گذشته اعلام کرد که این کشور تاکنون 37 میلیون ماسک صورت از چین خریداری کرده و قصد دارد 55 میلیون ماسک دیگر نیز خریداری کند.

وی توضیح داد: «این خرید کار آسانی نبود، ولی همتایان چینی در این خصوص به ما اولویت داده و روسیه به عنوان یک کشور دوست در اولویت قرار گرفت. قرارداد مربوط به خرید 55 میلیون ماسک دیگر نیز منعقد شده که حدود 3 میلیون ماسک باید طی همین هفته به روسیه تحویل داده شود.»

به گفته وی، علاوه بر این ، تولید داخلی ماسک صورت در روسیه هم تا اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) حدود 4 میلیون ماسک یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد در روز خواهد رسید.

منتورف یادآور شد که تا اواسط ماه کمبود روزانه وسایل پزشکی و تجهیزات محافظ شخصی در مؤسسات خدماتی و بخش‌های پزشکی منطقه‌ای تحت پوشش کامل قرار خواهند گرفت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها