اوضاع أسف‌بار بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا علی‌رغم شیوع کرونا

اوضاع أسف‌بار بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا علی‌رغم شیوع کرونا
جمعه 15 فروردين 1399 - 17:19

پناهجویان محبوس در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا، درخصوص عواقب شیوع ویروس کرونا در این کمپ‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

العالم - آمریکا

با افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، افراد بازداشت‌شده در بازداشتگاه‌های مرزی این کشور، درخصوص ابتلا به این بیماری و کمبود امکانات مقابله با آن ابراز نگرانی کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌بی‌اس»، یکی از زنان بازداشتی در کمپ «لاسال» در منطقه روستایی «جینا» در ایالت لوئیزیانا، در پیامی ویدئویی گفت: «نگذارید در اینجا بمیریم».

حدود ۳۵ هزار نفر در بازداشتگاه‌های متعلق به «پلیس مهاجرت و گمرک ایالات متحده» (آیس) حبس شده‌اند. تنها در ایالت لوئیزیانا که چندین بازداشتگاه در آن وجود دارد، تا کنون ۳۱۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. افزایش آمار مبتلایان در این ایالت، می‌تواند به ناتوانی نظام درمانی آن در مبارزه با کووید-۱۹ منجر شود.

تا کنون ۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین بازداشت شدگان در کمپ‌های مرزی آمریکا ثبت شده است و ۵ مأمور آیس نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بازداشتیان و وکلای آن‌ها می‌گویند آیس در این خصوص به‌قدر کافی سریع عمل نمی‌کند. این در حالی است که در این کمپ‌ها به‌دلیل محدودیت فضا اجرای اصول فاصله‌گیری امکان‌پذیر نیست و به گفته یکی از بازداشتی‌ها «اگر یک فرد در اینجا به کرونا مبتلا شود، همگی بیمار می‌شویم. اگر چنین چیزی در اینجا رخ دهد، فکر می‌کنم خیلی از ما می‌میریم».

فارس

پربیننده ترین خبرها