بازداشت ۱۳ هزار نفر در آمریکای مرکزی بخاطر نقض قرنطینه کرونا

بازداشت ۱۳ هزار نفر در آمریکای مرکزی بخاطر نقض قرنطینه کرونا
شنبه 16 فروردين 1399 - 10:13

بیش از ۱۳ هزار نفر در کشورهای حوزه آمریکایی مرکزی به خاطر نادیده گرفتن قوانین وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بازداشت شده اند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، مقامات هندوراس تاکنون حدود دو هزار و ۲۵۰ نفر را به دلیل نقض قوانینی که دراین مورد از اوایل ماه مارس وضع شده بود، بازداشت کرده اند. در همین حال مقامات گواتمالا نیز پنج هزار و ۷۰۵ نفر رابه دلیل خروج از قرنطینه خانگی بازداشت کرده اند.

بیشتر کشورهای حوزه آمریکای مرکزی از فقر رنج می برند و مانند کشورهای پیشرفته امکان دور کاری ندارند و در اماکن عمومی، فاصله های اجتماعی رعایت نمی شود.

در پاناما نیز بیش از پنج هزار نفر طی هفته های اخیر به دلیل نقض قوانین مربوط به رعایت موارد بهداشتی درمقابله با ویروس کرونا بازداشت شده و صدها نفر نیز به تازگی به دلیل ترک منازل بازداشت شدند.

در السالوادور نیز بیش از ۷۰۰ نفر به علت نقض دستور قرنطینه خانگی که از سوی رئیس جمهوری آن کشور وضع شده بود، به بازداشت گاه ها منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، شمار بازداشت شدگان در این کشورها نسبت به افراد مبتلا به ویروس کرونا رقم بالایی را نشان می دهد، السالوادور درحالی ۷۱۲ نفر را بازداشت کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین کشور ۴۶ مورد بوده و گواتمالا که اقدام به بازداشت بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر را کرده است که تعداد مبتلایان به این ویروس تنها ۵۰ نفر اعلام شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاناما نیز تا لحظه مخابره این خبر یکهزار و ۶۷۳ نفر و هندوراس نیز ۲۶۴ نفر بوده است.

هم اکنون ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ نفر رسیده و بیش از ۵۹ هزار نفر نیز جان باخته اند؛ آمریکا نیز با ۲۷۷هزار و ۴۶۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از هفت هزار و ۴۰۰ جان باخته در صدر کشورهای مبتلابه این ویروس قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها