نشست «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت به تعویق افتاد

نشست «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت به تعویق افتاد
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 07:44

افزایش اختلافات میان روسیه و عربستان بر سر کشور تشدیدکننده بحران کنونی در بازار نفت، نشست روز دوشنبه اوپک + را به تعویق انداخت.

العالم - به نقل از رویترز، اوپک و روسیه نشست روز دوشنبه خود را برای بررسی احتمال کاهش تولید نفت تا ۹ آوریل )پنجشنبه هفته جاری) به تعویق انداختند. این خبر به نقل از منابع نزدیک به اوپک اعلام شد.

افزایش اختلافات میان روسیه و عربستان بر سر کشور مقصر تشدیدکننده بحران کنونی در بازار نفت علت اصلی اتخاذ این تصمیم عنوان شده است. به گفته منابع نزدیک به اوپک، تأخیر در برگزاری این جلسه به طرفین امکان می‌دهد مذاکرات بیشتری انجام دهند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، فشارها را برای برگزاری جلسه اوپک + (اعضای اوپک و روسیه) به منظور بازگرداندن ثبات به بازار نفت تشدید کرده است.

بهای جهانی طلای سیاه در روزهای اخیر پس از تشدید بحران کرونا و عدم توافق میان عربستان و روسیه بر سر تداوم کاهش تولید نفت به پایینترین سطح در ۱۸ سال اخیر رسید.

اعضای اوپک + در حال کار بر روی طرحی هستند که در صورت تصویب، روزانه حدود ۱۰ درصد از تولید نفت جهان (معادل ۱۰ میلیون بشکه) را کاهش می‌دهد. این اقدام کم‌سابقه کشورهایی نظیر آمریکا را نیز شامل می‌شود. واشینگتن هنوز تعهد خود را نسبت به این اقدام هماهنگ اعلام نکرده است.

روز جمعه هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، عربستان را مقصر بحران کنونی در بازار نفت معرفی کرد؛ اقدامی که روز شنبه واکنش تند سعودی‌ها را به همراه داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها