وحشی‌گری ائتلاف سعودی.. شکنجه اسرای یمنی برای ناکام گذاشتن عملیات تبادل اسرا

وحشی‌گری ائتلاف سعودی.. شکنجه اسرای یمنی برای ناکام گذاشتن عملیات تبادل اسرا
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 22:20

نیروهای سیاسی در صنعا تأکید کردند، ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن در یمن عامل اصلی ناتمام ماندن عملیات تبادل بیش از 1400 اسیر و به بن‌بست رسیدن توافق امضا شده در اردن، هستند.

العالم- یمن

بار دیگر پرونده اسرا در یمن گره خورده است. این پرونده که به دنبال امضای توافقی در اردن، که بر آزادی 1420 اسیر از هر دو طرف تصریح می‌کند، شاهد پیشرفتی نسبی بود بعد از گذشت افزون بر یک ماه از امضایش، با موانع عدیده‌ای روبه‌رو شده است و در وضعیت بن‌بست قرار دارد، که یکی از دلایل آن، طبق اعلام کمیته امور اسرا در صنعا، کارشکنی ائتلاف سعودی است.

"عبدالقادر المرتضی" رئیس کمیته ملی امور اسیران انصارالله و عضو هیات مذاکره کننده این جنبش در گفت‌وگو با شبکه خبری "العالم"، یادآور شد: "نیروهای ائتلاف متجاوز اجرای توافق اردن را به تاخیر می‌اندازند و به تعهدات خود پایبند نیستند." وی بر آمادگی صنعا بر اجرای تمامی توافقامه‌ها تأکید کرد.

پیشتر، صنعا طرح‌های ابتکاری یک‌جانبه ارائه داده که به آزادی صدها اسیر از هر دو طرف منجر شد، وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تعامل ائتلاف متجاوز با این پرونده انسانی تداوم رویکرد آن مبنی بر جدی نبودن در اجرای تمامی توافقنامه‌ها است که این امر، ناشی از درگیری میان گروه‌های وابسته به آن درباره ساز و کارهای اجرا است که در سایه چنین وضعیت، دست به اقدامات جنایتکارانه‌ای علیه اسرا در زندان‌هایشان می‌زنند.

نیروهای سیاسی در صنعا معتقدند تاخیر در اجرای پرونده تبادل اسرا و تکرار جنایت‌ها علیه آنها بر این امر صحه می‌گذارد که نیروهای ائتلاف رویکردی هدفمند دنبال می‌کنند.

این نیروها خواستار موضع قاطع جامعه جهانی درخصوص این پرونده و موانع پیش روی آن شده‌اند.

خبرنگار العالم در صنعا نیز اعلام کرد، صنعا تأکید کرده که چنین جنایات و تعدی‌ها علیه اسرا در راستای تلاش‌ها برای ناکام گذاشتن اجرای توافق امضا شده در اردن است و به پیچیدگی‌های این پرونده و موانع پیش روی آن می‌افزاید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها