نیویورک جان‌باختگان کرونا را در پارک دفن می‌کند

نیویورک جان‌باختگان کرونا را در پارک دفن می‌کند
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 23:10

شهر نیویورک اعلام کرده ممکن است به دلیل پر شدن ظرفیت قبرستان‌های این شهر، جان‌باختگان بر اثر بیماری «کووید-۱۹» را موقتاً در پارک‌ها دفن کند.

العالم - آمریکا

طبق گزارش «اسکای‌نیوز» رئیس کمیته سلامت شورای شهر نیویورک گفته سردخانه‌ها در نیویورک در حال تجربه چیزی معادل «یک ۱۱ سپتامبر ادامه‌دار» هستند.

«مارک لوین» همچنین گفت که گورهایی برای جا دادن ۱۰ تابوت پشت سر هم حفر خواهند شد. او گفت: «این کار به نحوی منظم، محترمانه و موقت صورت خواهد گرفت، اما پذیرفتن آن برای نیویورکی‌ها دشوار خواهد بود.»

سردخانه‌های بیمارستان‌ها که نزدیک به ۱۵ جسد را در خود جای می‌دهند پر هستند و به همین جهت ۸۰ کامیون مجهز به یخچال به بیمارستان عازم بیمارستان‌ها شده‌اند.

اسکای‌نیوز نوشته مرده‌شوی‌خانه‌ها پر هستند و قبرستان‌ها نمی‌توانند با سرعت کافی اجساد را دفن کنند. لوین نوشت: «فقط مرگ در بیمارستان‌ها نیست که افزایش یافته. قبل از این بحران، روزانه به طور متوسط در نیویورک بین ۲۰ تا ۲۵ مرگ اتفاق می‌افتاد. حالا در گیر و دار این بیماری همه گیر، این رقم بین ۲۰۰ تا ۲۱۵ نفر است.»

وی گفت: «هدف جلوگیری از وقوع صحنه‌هایی مثل ایتالیا است، جایی که ارتش مجبور به جمع‌آوری اجساد از کلیسا‌ها و حتی کف خیابان‌ها شد.»

این مقام نیویورک گفته با آنکه برنامه‌ریزی برای دفن اجساد در پارک‌ها در حال حاضر فقط یک برنامه‌ریزی اقتضائی است، اما ممکن است این اقدام به زودی انجام شود و نیویورک در حال ورود به بحرانی‌ترین هفته است.

پیش از این هم پایگاه «پولیتیکو» نوشته بود گزارش تحقیقی یکی از نهادهای زیرمجموعه دولت فدرال آمریکا نشان می‌دهد که سه چهارم بیمارستان‌های این کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به این ویروس هستند.

پربیننده ترین خبرها