بوریس جانسون در بخش مراقبت‌های ویژه؛ متخصصان نظر می‌دهند

بوریس جانسون در بخش مراقبت‌های ویژه؛ متخصصان نظر می‌دهند
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 09:32

با انتقال نخست‌وزیر انگلیس به بخش مراقبت‌های ویژه، گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت وی افزایش یافته است.

العالم - اروپا

انتقال غیرمنتظره بوریس جانسون -- نخست‌وزیر انگلیس -- به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. برخی از این واکنش‌های ابرازشده از سوی متخصصان و مقامات ارشد حوزه بهداشت به شرح زیر است:

جیمز گیل، مدرس افتخاری دانشگاه وریک و پزشک عمومی: این خبر شکه‌کننده را قطعاً باید به عنوان نشانه‌ای برای تقویت این توصیه که به منظور مقابله با کرونا باید فاصله با دیگران را رعایت کرد، در نظر گرفت. بدون تردید، این وضع بیمارانی مثل جانسون یکی از پرچالشترین موقعیت‌های فیزیکی در زندگیشان است.

دریک هیل، استاد دانشگاه کالج لندن: شکی وجود ندارد که تحولات اخیر به معنای بیماری شدید بوریس جانسون است. یکی از خصیصه‌های کووید-۱۹ در همه کشورها این است که مردان بیش از زنان با سطح شدیدتری از بیماری روبرو می‌شوند، به‌خصوص در رده سنی بالای ۴۰ سال. همچنین ما میدانیم که افراد پایینتر از ۶۰ سال در قیاس با افراد مسن‌تر از شانس بیشتری برای بهبودی برخوردارند.

لیندا بالد، پروفسور سلامت عمومی در دانشگاه ادینبورگ: انتقال نخست‌وزیر به بخش مراقبت‌های ویژه بسیار نگران‌کننده است و نشان می‌دهد این ویروس تا چه میزان غیرتبعیض‌آمیز عمل می‌کند. هر فردی در هر جایی، حتی متمولترین افراد در جامعه ما، می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد و به شدت بیمار شود. حالا بیش از هر زمان دیگری لازم است که ما از دستورالعمل‌های دولت تبعیت کنیم، در خانه بمانیم و سایرین را به خطر نیندازیم.

پربیننده ترین خبرها