ابتلای عجیب ۱۸ کارآموز پزشکی به ویروس کرونا در ژاپن

ابتلای عجیب ۱۸ کارآموز پزشکی به ویروس کرونا در ژاپن
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 12:16

۱۸ کارآموز پزشکی در توکیو باوجود هشدارها پس از شرکت در یک مهمانی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

العالم - آسیا

به گزارش تایمز ژاپن، 18 کارآموز پزشکی بیمارستانی در توکیو پس از عدم توجه به درخواستهای مکرر مقامات مبنی بر عدم شرکت در تجمعات بزرگ و به دنبال حضور در یک مهمانی 40 نفره به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بیمارستان دانشگاه کیو اعلام کرد که در تاریخ 31 مارس تست کرونای یک پزشک کارآموز مثبت اعلام شد و پس از انجام آزمایشهای بعدی از 99 کارآموز دیگری که احتمال تماس این فرد با آنها وجود داشت مشخص شد که 17 کارآموز دیگربه ویروس کرونا مبتلا شده اند.

یوکو کایتاگاوا، رئیس بیمارستان در بیانیه ای اعلام کرد: این یک اقدام غیرقابل تحمل از سوی افرادی است که در امور مراقبتهای پزشکی حضور دارند و باید از بیماران مراقبت کنند. من از این موضوع عمیقا عذرخواهی میکنم.

از 99 کارآموز حاضر در این مهمانی خواسته شده تا به مدت 14 روز در منزل بمانند.

خبر این شیوع درحالی منتشر شده که شهرهای توکیو، اوساکا و 5 منطقه دیگر قرار است از امروز شاهد وضعیت اضطراری و محدودیت ترددها باشند.

استاندار توکیو، گفته است اینکه آیا ویروس کرونا مهار خواهد شد یا خیر بستگی به آن دارد که پس از اعلام وضعیت اضطراری مردم چگونه رفتار کنند و از شهروندان خواسته تا در خانه بمانند.

کوئیکه این اظهارات را عصر روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری ابراز کرد. او در این نشست از ساکنان توکیو درخواست کرد تا برای غلبه به این مشکلات با یکدیگر متحد شوند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها