آخرین یافته های سازمان جهانی بهداشت در مورد چگونگی انتقال ویروس کرونا

آخرین یافته های سازمان جهانی بهداشت در مورد چگونگی انتقال ویروس کرونا
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 14:59

دکتر ماریا فان کرخوفه، مدیر برنامه همه‌گیرشناسی سازمان جهانی بهداشت، دریک کنفرانس خبری گفت: « احتمال انتقال ویروس چند روز قبل از بروز علائم بیماری هم وجود دارد». افراد مبتلا به بیماری در مراحل مقدماتی و اولیه، برای نمونه زمانی که اندکی احساس بیماری می‌کنند، قادر به انتقال ویروس هستند.

العالم - گروه بین الملل-یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در جریان کنفرانس خبری این نهاد می‌گوید بر پایه مطالعات موجود، اگرچه اکثر موارد انتقال ویروس کرونا از طریق افرادی صورت می‌گیرد که علائم بیماری را نشان داده اند اما احتمال انتقال از سوی بیماران،چند روز قبل از بروز علائم هم وجود دارد

خانم دکتر فان کرخوفه تاکید کرد: تاکنون بخش مهمی از داده‌ها و اطلاعات موجود حاکیست که اکثر موارد انتقال پس از بروز علامت یا علائم کووید-۱۹ صورت گرفته‌است.

وی یادآوری کرد،افراد مبتلا به بیماری در مراحل مقدماتی و اولیه، برای نمونه زمانی که اندکی احساس بیماری می‌کنند، قادر به انتقال ویروس هستند.

وی افزود:مدل‌سازی‌های فعلی حاکیست بخش بزرگی از «موارد ناشناخته» ممکن است عامل انتقال بیماری باشند.

فان کرخوفه گفت :معنی این حرف این نیست که فقط افرادی که علامت بیماری را بروز نداده‌اند می توانند عامل انتقال باشند بلکه کسانی که احساس کسالت می‌کنند، اما به‌دلیل پروتکل‌ها و اصول فعلی برای تائید بیماران، اساسا رویت نشده‌اند هم می توانند از جمله عوامل انتقال بیماری باشند.

نورنیوز

پربیننده ترین خبرها