حکیم نامه معرفی الکاظمی به نخست‌وزیری را تقدیم رئیس‌جمهور کرد

حکیم نامه معرفی الکاظمی به نخست‌وزیری را تقدیم رئیس‌جمهور کرد
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 20:39

ائتلاف پارلمانی "الفتح" در عراق فاش کرد که رئیس جریان "حکمت" نامه معرفی "مصطفی الکاظمی" به عنوان نخست‌وزیر مکلف را تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است.

العالم- عراق

به گزارش العالم، "عامر الفایز" نماینده ائتلاف الفتح، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد، "سید عمار حکیم" رئیس جریان حکمت در دیدار با "برهم صالح" رئیس‌جمهوری، نامه‌ گروه‌های سیاسی شیعه درباره معرفی مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر مکلف را تقدیم وی کرده است.

الفایز تصریح کرد، فراکسیون‌های شیعه، شامل ائتلاف الفتح، "دولت قانون" و حکمت نامه معرفی مصطفی الکاظمی، رئیس سابق سازمان اطلاعات را به عنوان نخست‌وزیر امضا کردند.

وی افزود، گروه‌های شیعه در این نامه مخالفت‌ خود با نخست‌وزیری الزرفی را اعلام مخالفت و مصطفی الکاظمی را به عنوان جایگزینی برای نخست‌وزیر مکلف معرفی کرده‌اند

این نماینده پارلمان در ادامه خاطرنشان کرد، امضاکنندگان این نامه روسای احزاب و فراکسیون‌های سیاسی هستند و نه اعضای پارلمان یا دیگر مسئولان.

پیش از این، "فلاح الخفاجی" نماینده ائتلاف النصر در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق( واع) اعلام کرد، این ائتلاف و همچنین عدنان الزرفی امضاهای شخصی روسای فراکسیون‌ها را برای معرفی جایگزینی به عنوان نخست‌وزیر مکلف خواستار شده‌اند.

الخفاجی خاطرنشان کرد، در صورتی‌که توافق شبه‌کامل شیعه برای تغییر نخست‌وزیر مکلف وجود داشته باشد الزرفی آمادگی کامل برای کناره‌گیری از این پست را دارد.

پربیننده ترین خبرها