بحران مواد غذایی در سرزمین های اشغالی فلسطین؛ قفسه‌های خالی یک فروشگاه در قدس

بحران مواد غذایی در سرزمین های اشغالی فلسطین؛ قفسه‌های خالی یک فروشگاه در قدس
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 16:22

رژیم صهیونیستی همزمان با شیوع «ویروس کرونا» با بحران مواد غذایی از جمله کمبود تخم مرغ مواجه شده و این در حالی است که مقام های این رژیم همواره مدعی پیشرفت های خارق العاده در حوزه کشاورزی، مواد غذایی و نظایر آن هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

صهیونیست های ساکن در فلسطین اشغالی با وارد شدن به ایام عید پسح، از تقریبا دو هفته گذشته با کمبود تخم مرغ و مواد غذایی در فروشگاه ها و مراکز خرید محصولات غذایی مواجه شده و برخی به علت مشکلات ناشی از نبود این محصول در بازار اقدام به خرید عمده کرده اند. در نتیجه بازار سیاه برای فروش تخم مرغ افزایش یافته و خطرات ناشی از گسترش ویروس کرونا را بالا برده است.

براساس گزارش پایگاه صهیونیستی مارکر، اسرائیلی‌ها معمولا ۶ میلیون عدد تخم مرغ در روز می‌خرند اما اخیرا این میزان به ۱۰ میلیون عدد افزایش یافته و علاوه بر این مصرف این محصول غذایی در آستانه عید پسح تا ۲۰ درصد بالا رفته است.

گفته می‌شود در جنوب قدس غربی خریداران تخم مرغ حدود ۴۰ دقیقه در صف برای تهیه این محصول می ایستند.

تقاضا برای تخم مرغ مخصوصا در ایام تعطیلات عید پسح که بسیاری مقدار قابل توجهی از این محصول را برای تهیه شیرینی مصرف می‌کنند، بیشتر شده است زیرا تخم مرغ یکی از ترکیبات اصلی غذاهای مخصوص این عید است.

جمعه گذشته تسخی هنگبی وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی دستور افزایش واردات تخم مرغ از اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و اوکراین را برای جبران کمبودهای بازار و مشکلات ناشی از آن صادر کرد.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، روز یکشنبه یک کشتی حامل بار تخم مرغ از اسپانیا وارد بندر اشدود شد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر این شبکه ۱۲تلویزیون اسرائیل از ورود ۱۰ هواپیمای باری حامل تخم مرغ پیش از عید پسح خبر داد و به کمبود حدود ۳۰ میلیون عدد تخم مرغ اشاره کرد.

در شبکه های اجتماعی نیز صهیونیست های ساکنان فلسطین اشغالی نسبت به عدم دریافت سفارش اینترنتی تخم مرغ ابراز نارضایتی کرده و ضمن انتقاد به ناتوانی مسوولان به مشکلات عدیده در زمان شیوع کرونا و تامین نیازهای خود اشاره کردند.

بحران تخم مرغ در ایام عید پسح موجب عصبانیت شدید فروشندگان و مردم شده است.

هفته گذشته مدیر یکی از فروشگاه‌های شهر بیت شمش در ارتباط تلفنی با روزنامه تایمز اسرائیل بلند فریاد "تخم مرغ نیست، تخم مرغ نیست" سر داده و نسبت به کمبودها شکایت کرد.

پربیننده ترین خبرها