منع آمد و شد در مصر تا ۴ اردیبهشت تمدید شد

منع آمد و شد در مصر تا ۴ اردیبهشت تمدید شد
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 17:52

دولت مصر در راستای ادامه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، قوانین منع آمد و شد را تا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) تمدید کرد.

العالم ـ مصر

بنابر گزارش پایگاه خبری مصری الیوم، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که منع آمد و شد شبانه در کشور تا ۲۳ آوریل تمدید شده است.

وی افزود: دولت در طول شبانه‌روز نشست‌هایی را برای بررسی و پیگیری تلاش‌های ملی جهت مبارزه با کرونا برگزار می‌کند و همچنین به همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و کادر بهداشتی که در خط اول دفاع از کشور در مقابل با کرونا به شمار می‌روند، درود و سلام می فرستد.

مدبولی گفت: نیروهای مسلح و همه ارگان‌های امنیتی در خدمت کشور هستند تا آن را از خطراتی که در داخل و خارج تهدید میکند، حفظ کنند و این پیامی اطمینان‌بخش است.

وی تاکید کرد که مصر همچنان در مرحله کنترل کرونا قرار دارد.

مصر روز ۲۴ مارس (۵ فروردین) برای مقابله با کرونا منع آمد و شد را به مدت دو هفته از ساعت ۷ شب تا ۶ صبح در همه مسیرها و جاده‌های این کشور به اجرا درآورد.

به گزارش ایرنا، دولت مصر با شیوع ویروس کرونا در این کشور پیشتر اقداماتی همانند ممانعت از تجمعات و تعطیلی مراکز عمومی را برای پیشگیری از شیوع آن در پیش گرفته بود.

این در حالی است که وزارت اوقاف مصر از تعطیلی مساجد و برگزاری مراسم افطاری و دعا در صورتی که شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد، خبر دادند.

تاکنون یک هزار و ۴۵۰ نفر در مصر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۹۴ جان باختند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها