انهدام دو پهپاد ترکیه‌ای در لیبی

انهدام دو پهپاد ترکیه‌ای در لیبی
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 06:24

ارتش شبه نظامیان شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر از انهدام دو پهپاد ترکیه خبر داد.

العالم-لیبی

شبه نظامیان شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر چهارشنبه شب دو فروند پهپاد ترکیه را در شمال غرب لیبی و شرق طرابلس سرنگون کردند.

در همین ارتباط، دفتر سخنگوی نظامی ارتش حفتر در بیانیه‌ای گفت که پدافند هوایی «ارتش ملی لیبی» توانست یکی از پهپادهای ترکیه را بر فراز پایگاه هوایی «عقبه بن نافع» در شمال غرب لیبی و پهپاد دیگر را بر فراز محور «عین زاره» در شرق طرابلس منهدم کند.

در این بیانیه آمده که پهپاد ترکیه‌ای تلاش کرد تا یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش حفتر در شمال غرب لیبی را هدف قرار دهد که به دست نیروهای پدافندی سرنگون شد.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.

دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی است، کنترل غرب لیبی و پایتخت را در دست دارد و تحت حمایت سیاسی و نظامی کشورهایی چون ترکیه با حملات ارتش حفتر مقابله می‌کند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها