آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد

آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 16:29

نمایندگان پارلمان اسپانیا نخست‌وزیر این کشور را به کوتاهی در کنترل شیوع ویروس کرونا و ارائه آمار غلط از شمار قربانیان متهم کردند.

العالم - اروپا

پارلمان اسپانیا روز پنجشنبه شاهد انتقادات شدید رهبران احزاب از نخست‌وزیر این کشور به‌خاطر نحوه کنترل شیوع ویروس کرونا بود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «پابلو کاسادو» رهبر حزب «پاپیولار» اسپانیا در جلسه پارلمان با انتقاد از «پدرو سانچز» نخست‌وزیر این کشور گفت: «در اولین رأی‌گیری برای تمدید وضعیت اضطراری گفتم شما تنها نیستید، در دومین تمدید گفتم اوضاع خوب نیست و امروز باید بگویم این راهش نیست».

کاسادو دولت را به دروغ‌گویی متهم کرد و خواستار انتشار ارقام واقعی قربانیان بیماری «کووید-۱۹» شد. او خطاب به سانچز گفت: «شما هیچ اختیار اخلاقی ندارید که از ما وفاداری بخواهید، با این حال ما از اقداماتی که برای کنترل همه‌گیری بیماری انجام می‌شوند حمایت می‌کنیم».

«سانتیاگو آباسکال» رهبر حزب راست‌گرای افراطی «وکس» نیز دولت را به پخش اطلاعات نادرست و فریب رسانه‌ها متهم کرد.

او خطاب به رهبران احزاب ائتلافی گفت: «شما برای خارج کردن اسپانیا از این مصیبت یا جلوگیری از رنج و مصیبتی که به این کشور وارد می‌شود یا شما برای آن ایجاد کرده‌اید، هیچ برنامه‌ای ندارید».

سانچز معتقد است یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در شیوع ویروس کرونا عدم همبستگی در اروپا است که می‌تواند کل اتحادیه اروپا را با خطر مواجه کند.

دولت اسپانیا در حال حاضر از ائتلاف احزاب چپ‌گرا تشکیل شده است و تنها از حمایت ۶ حزب کوچک برخوردار است. از سال ۲۰۱۵ چهار انتخابات ملی در این کشور بحران‌زده برگزار شده است.

روز پنجشنبه وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد تا کنون در این کشور ۱۵۲۳۸ نفر قربانی این بیماری مرگ‌بار شده‌اند و ۱۵۲۴۴۶ نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها