به رغم تهدید جدی کرونا؛

واشنگتن پست: ترامپ بر از سرگیری فعالیت‌های تجاری اصرار دارد

واشنگتن پست: ترامپ بر از سرگیری فعالیت‌های تجاری اصرار دارد
جمعه 22 فروردين 1399 - 11:14

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه نوشت، به رغم هشدارهای کارشناسان بهداشت در مورد افزایش شیوع ویروس کرونا ترامپ اصرار دارد ، اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) فعالیت‌های تجاری آمریکا از سر گرفته شود.

العالم - آمریکا

به گزارش این رسانه آمریکایی؛ دولت ترامپ در تلاش است که ماه آینده میلادی مجدداً بخش اعظم کشور را بازگشایی کند و این موضوع باعث نگرانی کارشناسان بهداشت شده است زیرا آنان بر این باورند که بازگشت مردم به زندگی عادی قبل از توقف ویروس می‌تواند باعث افزایش شیوع آن در سراسر کشور شود.

واشنگتن پست در ادامه به نقل از برخی از افراد آگاه نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که نگران اقتصاد متزلزل است در پشت درهای بسته به دنبال راهکاری برای از سرگیری فعالیت‌های تجاری از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) است.

ترامپ در تماس‌های تلفنی با مشاوران خود سعی کرده است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی بسیاری از فعالیت‌های کشور را از سر بگیرد، این درحالی است که براساس توصیه‌های متخصصان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا باید از تجمعات اجتماعی اجتناب کرده و به دور کاری در خانه ادامه داده شود.

به دنبال تعطیلی نسبی آمریکا به دلیل بیماری کووید ۱۹ ترامپ بطور مرتب به نرخ بیکاری و افت سهام بازار نگاه می‌کند و نگران تاثیر این وضعیت آرای خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

براساس آخرین نظرسنجی دانشگاه منموث ۵۴‌درصد از شهروندان آمریکا بر این باورند که دولت آمریکا اقدامات کافی برای مهار و کنترل ویروس کرونا انجام نداده است.

در نظر سنجی صورت گرفته دانشگاه منموث در ماه مارس (اسفند- فروردین) ۴۵‌درصد از پاسخ دهندگان اقدامات دولت آمریکا برای مهار کرونا را ناکافی می‌دانستند که با گذشت یک ماه درصد افراد ناراضی افزایش یافته است.

همچنین درصد کسانی که اقدامات دولت آمریکا برای مهار و کنترل ویروس کرونا را کافی می‌دانستند از ۴۷ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است.

در نتایج نظر سنجی دانشگاه منموث آمده است که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند اقدامات دولت‌های ایالتی برای کند کردن گسترش ویروس کرونا مناسب بوده است، در حالی که ۳۰ درصد می‌گویند دولت‌های ایالتی به‌اندازه کافی در این زمینه اقدام نکرده‌اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در امریکا تا کنون ۴۶۸ هزار ۸۹۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۵ هزار و ۹۲۸ نفر بهبود یافته‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها