پوتین: صادرات نظامی روسیه در سال ۲۰۱۹ به ۱۵میلیارد دلار رسید

پوتین: صادرات نظامی روسیه در سال ۲۰۱۹ به ۱۵میلیارد دلار رسید
جمعه 22 فروردين 1399 - 14:23

رئیس‌جمهوری روسیه از نتیجه همکاری‌های نظامی ــ فنی این کشور در سال گذشته، با توجه به شرایط نامطلوب کلی در جهان ابراز رضایت کرد و بر لزوم تلاش برای حفظ موقعیت پیشروی روسیه در عرصه صادرات سلاح تأکید کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از اجرای فراتر از کامل و موفق برنامه ارسال تسلیحات نظامی تولید میهنی به خارج از کشور خبر داد.

پوتین روز پنج‌شنبه در نشستی با اعضای کمیسیون همکاری‌های نظامی ــ فنی روسیه که به‌صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، گفت: «در رابطه با نتایج حاصل از همکاری‌های نظامی ــ فنی در سال گذشته باید بگویم که آنها قطعاً مثبت هستند. با وجود وضعیت نامطلوب کلی و مخالفت شدید رقبا، سیستم همکاری‌های نظامی ــ فنی با کشورهای خارجی با موفقیت عمل کرده است و ما نه‌تنها برنامه‌های خود را کاملاً اجرا کردیم، بلکه از آنها فراتر رفتیم. تجهیزات نظامی تولید میهنی به‌ارزش بیش از 15 میلیارد دلار به خارج از کشور تحویل داده شده و سبد سفارشات کنونی در این زمینه هم بیش از 55 میلیارد دلار است و حدود صد کشور جهان بین شرکای همکاری‌های نظامی ــ فنی روسیه قرار دارند.»

وی با اشاره به اینکه نشست سران روسیه و آفریقا که در اکتبر گذشته برگزار شد، انگیزه خوبی برای توسعه همکاری‌های نظامی ــ فنی با کشورهای این قاره است، افزود : «قراردادهای نظامی جدید با کشورهای آفریقایی منعقد شده که ارزش آنها در مجموع حدود یک میلیارد دلار است.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: «مطمئناً، تجربه موفقیت‌آمیز در استفاده از جنگ‌افزارهای داخلی، که به‌ویژه در سوریه کارآیی خود را به‌خوبی نشان داده‌اند، به‌نفع صادرات تسلیحاتی کشور هم بوده است. اثربخشی، دقت، قابل اطمینان بودن و سادگی کار کردن ویژگی‌هایی است که تعیین‌کننده میزان تقاضا در بازار جهانی تسلیحات است.»

پوتین تأکید کرد: «من مطمئن هستم که رقابت و تقاضا برای تجهیزات نظامی روسیه ادامه خواهد یافت و این به‌دلیل خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد آن و همچنین روند توسعه تحولات جهانی است.

به‌گفته وی، وضعیت شیوع بیماری کرونا هم نباید مانعی برای تلاش در جهت حفظ موقعیت پیشروی روسیه در عرصه صادرات اسلحه شود و لازم است کار عملیاتی در زمینه همکاری‌های نظامی ــ فنی انجام شود.

رئیس جمهور افزود: «رقابت بین‌المللی در زمینه همکاری‌های نظامی ــ فنی بسیار زیاد است و گسترش عفونت ویروس کرونا که تأثیر بسیار منفی بر کل اقتصاد جهانی داشته، در این راستا هم خطرات مضاعفی را ایجاد می‌کند، بنابراین ما باید به‌دنبال راه‌های مؤثر برای حفظ مواضع پیشروی روسیه در عرصه صادرات محصولات نظامی باشیم.»

تسنیم

پربیننده ترین خبرها